|
Inlägg #1: Postat: 2009-01-28 15:56:00
|
|
Sofia Larsson |
Jag fick all fakta från programmet jag såg. Jag har inte påstått att jag ska sluta med godis. Det enda jag säger är att det låter vidrigt om man skulle få dessa saker serverade på en tallrik, då hade man ju inte ätit det. Att det sedan finns i rätter, godis, kosmetika osv bryr sig ingen om, för där ser man inte det plus att det smakar gott eller gör en fin osv. Jag tänker inte sluta med godis! Skulle jag sluta med allt som innehåller djurprodukter och "snuskiga" saker kan jag väl lika bra försöka livnära mig på luft. Fast även det skulle väl vara vidrigt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-01-28 16:06:00
|
|
Inger Olsson |
? Du avslutar nästan med: "Aldrig mer säger jag" Det kan, förutom tillgång på näring, vara kulturella skäl som avgör vad vi sätter på bordet o stoppar i oss. Alla i världen stoppar inte glatt i sig surströmming o suger ur kräftan. Likt en som inte har fått dimjölk på år o dar. Bara se hur det sörplas! Kanskeska man borde ställa sig frågan om dessa färgprodukter behövs? Men det var inte det du ville diskutera.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-01-28 19:56:00
|
|
Sofia Larsson |
Ja, jag säger "Aldrig mer säger jag...", sen kommer jag med "Synd att godis är så gott bara". Själv hade jag uppfattat det som att det inte går att få stopp på, även om man skulle vilja. Nej det var det inte, men diskussion kan ju leda långt.
|
| |