Inlägg #1: Postat: 2009-01-29 20:11:00
|
Sunny |
Jag skriver om hur jag själv skulle göra. Men vi är olkia o väljer olika sätt att tackla livets fakta.Jag brukar alltid få höra detta: man kan inte älska mera än en man. Även av de som gift om sig några gånger:
-"Menar du i taget" brukar jag svara. För att inte tala om hur folk regerar på mitt val att jobba som strippa i så många år o att jag trivdes jättebra med det.Som yngre försökte jag att få andra att förstå men förgäves.Då hittad ejag en liten vers i en vanlig banal rocksång som hjälpte mig att sätta mig över vad andra tycker.
Forts
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-01-29 20:14:00
|
Sunny |
Ursäkta stavningen:jag är inte helt vaken .
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-01-29 20:19:00
|
Sunny |
Versen lyder// But its all right now//
I learned my lesson well//
You see you cant please everyone// so
You got to please yourself. En klumpig översättning skulle bli ungefär; Men det är ok nu//Jag har lärt mig min läxa väl/Du förstår:man kan inte vara alla till lags//Man måste vara sig själv till lags//
Att då möta dessa systrar som verekligen förstod vad jag försökte säga var läkande för mig.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-01-29 20:19:00
|
Martin Ekdahl |
#1. Sunny. Att arbeta som strippa är ett lika gott arbete som något annat. De som kritiserar och förminskar har en konstig människosyn. Inte går väl folk annars runt och skopar till varandra för sina yrkesval? Det är en skenhelighet och dubbelmoralism som ger mig allergiska utslag.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-01-29 20:22:00
|
Sunny |
Martin:Om du bara visste hur djupt folk vill peta ner dig i offerträsket o offerollen:Ingen tar sådana jobb av fri vilja!!!! Nehej. O min vilja räknas inte:Jobbar jag i den branschen är jag för evigt omyndigförklarad.Dubbelmoral är bara förnamnet.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-01-29 20:25:00
|
Leif-Arne |
#3 "Garden party", visst blev låten en hit efter att ha spelats i en populär deckarserie med en polis till hät från ingenstans som placerats i New York
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-01-29 20:26:00
|
Leif-Arne |
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-01-29 20:36:00
|
Sunny |
Å finns den på Yuo tube? Visst är det Ricky Nelson o Garden Party.Jag har lite "badmusik" här hemma o han hör till dem.Banal men den säger egentligen allt som kan sägas om att lägga värderingar på andras liv.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-01-29 20:38:00
|
Sunny |
Å L-A: den funkar!! Tack! Jag har aldrig vetat hur mannen ser ut.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-01-29 21:19:00
|
Martin Ekdahl |
#5. Javisst. Många gånger hävdar folk att man skall se alla som jämlika och jämställda. Men när det kommer till kritan accepteras inte längre det fria valet. Då är det en högre moral som bara de har rätt att styra över som är avgörande. Det är befriande att medier som dessa existerar så att inte konsensusmediernas åsiktsförmynderi stryper den fria tanken fullständigt.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-01-29 21:22:00
|
Leif-Arne |
Historien bakom låten är att RN tidigare kortklipp tonårsidol är på en revivalspelning 1971 med bl.a. C. Berry och Bo Diddely han börjar med spela sitt gammla kända materia,l men efter ett tag spelar han Honky Tonk Women och annat nyare , hans gamla publik buar åt honom. RN blir väldigt sårad av detta, drar sig tillbaka och skriver Garden Party
|
|