|
Inlägg #1: Postat: 2009-02-13 22:56:00
|
|
Mahria |
I Aftonbladet idag kan man få läsa en "intervju" med Mia, som hon nu även kallar sig på riktigt. I den tillåts hon babbla på och detta visar sig vara ett genidrag från journalisten, då Mia säger att hon fr.o.m nu, löser Liza Marklund från källskyddet, hon säger att Liza , för henne, är fri att prata om vad hon vill. Bra, nu kan Liza Marklund inte längre slingra sig undan genom att skylla på just detta skyddande av källor, nu måste nog även den numera berömda "lådan på vinden" fram. Undrar on Mia fattar vilken sits hon har satt Liza Marklund i, då hon lovar henne detta att Mia fortfarande hävdar att allt i böckerna är sant. Bra, nu hoppas jag på att även Elisabeth Hermon kan få upprättelse och att Mias barnen kan få de ärliga svar, som alla barn förtjänar angående sitt ursprung...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-02-14 14:27:00
|
|
anneskaner |
oh hur bedömer du dokumenten i fallet... är de lögn menar du? man läser det man vill och uppfattar det man vill. jag tror att de flesta som gått emot Mia o LM accepterar mäns misshandel av barn och kvinnor. kvinnor förtjänar väl ibland en liten smocka eller hur...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-02-14 14:47:00
|
|
mintcar |
Dokumenten som Mia visar upp i Aftonbladet motbevisar Monica Antonsson på en punkt; att Mia fick asyl i USA med skäl av att de svenska myndigheterna inte kunde ge hennes familj skydd. Detta bedömde Monica Antonsson som osannolikt. I övrigt är det bara dokument över Mias egna utsagor, hos sociala myndigheter och liknande. Hon har inte på något vis bevisat att Gömda är sann. Det handlar inte om att läsa vad man vill. Jag är ledsen att det är så, men Mia ljuger. Det finns inget annat sätt att se på saken.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-02-14 20:45:00
|
|
Mahria |
Jag önskar det fanns ett pålitligt konto, med pålitlig "föreståndare", dit man kunde skicka pengar för att gå till domstol och rättegång med medias maktmissbruk, som jag anser det är , då de så ensidigt skänker fördel till en part. Jag skulle gärna skänka pengar till detta, om det kunde hjälpa alla de, som verkligen fått lida av Mia och Liza Marklunds storhetsvansinne !!!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-02-16 12:02:00
|
|
peter_ |
Jan Guilliou är en av de i massmedias maktelit som fullständigt spolat ned sitt renomme´ i toaletten i och med denna skandal. Läs här när Ingrid Carlqvist läser lusen av JG: Länk: ingrid-carlqvist.blogspot.com
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-02-16 12:29:00
|
|
ArHo |
#5 Ett stort tack för ditt inlägg Peter. Jag anser att Jan Guillio har startat den svenskfientlighet som råder i Sverige jämte Mona Sahlin. Genom sina skriverier om historiens förfäder som egotrippade lögnhalsar försöker Jan G. degradera svensk kultur. En sådan typ som Jan G. som sprider kulturella lögner borde spolas bort från det offentliga rummet helt enkelt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-02-16 12:39:00
|
|
peter_ |
#6. Nu var det ju inte det kritiken i artikeln handlade om...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-02-16 12:47:00
|
|
ArHo |
#7 Vad handlar det om då?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-02-16 12:52:00
|
|
Leif-Arne |
Ingemar Stenmarks segerintervju med Plex i Adelboden. Plex frågar:- Hur är det möjligt att vinna en storslalom med 3,16?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-02-16 12:57:00
|
|
ArHo |
#7 Förlåt, du menar självklart att det handlar om trovärdighet så måste det varit. Jo trovärdighet är en källa att ösa ur, tänk själv att kunna ta till sig allt man läser och hör som sanning endast sanningen och ingenting annat än sanningen! Detta är givetvis en utopi, för oftast tar vi andras lögner och sprider dem vidare och därmed tappar vi vår trovärdighet. Nästan allt som handlar om politik är på det sätt jag beskrev! der är därför jag går emot Lars N. för att han gör ett generalfel som nästan aldrig levererar personliga åsikter utan till 99 kommer med sådant som andra påstår.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-02-16 13:18:00
|
|
ArHo |
#9 Svaret som Ingmar har gett är träffande för en hedersam person som Ingmar kan visa ödmjukhet, alltså det måste ha varit fel på tidtagningen. Nej! han var så suverän som ett naturbarn kan bli på skidor helt enkelt, sedan kan man alltid skylla på att de andra åkte för dåligt?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-02-16 13:58:00
|
|
Janne B |
Vad menas med naturbarn?? Ingemar växte upp i det väl organisierade samhället Tärnaby där han mkt tidigt tränade slalom i väl preparerade backar.Som barn deltog han inte i renraider utan åkte skidor med Fjällvinden, om jag minns rätt.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-02-16 14:31:00
|
|
ArHo |
#12 Janne har du Inger Olsson som din favoritskribent på Sourze eftersom du försöker efterlikna hennes omotiverade sätt att komma med pekpinnar? Om inte du förstår vad du läser kan du inte skylla på mig! "naturbarn på skidor naturbegåvning i sin sport" det är nog dags för dig att skaffa dig en ABC bok.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-02-16 17:28:00
|
|
CMO |
9/ Instämmer, men sådana subtiliteter biter inte på byfånen.
|
| |