Arbetet för hemlösa motverkar sitt syfte

Inlägg #1: Postat: 2009-01-24 21:46:00
Rolf Nilsson
Ja, visst är det konstigt att jag måste tjata för att människor ska förstå vad hemlösa behöver för att slippa vara hemlösa och inte utnyttjas för ett så inhumant tillstånd hemlös är.
Inlägg #2: Postat: 2009-01-25 23:30:00
Sunny
Tyvärr tror jag att vi behöver upprepa det du skriver ungefär 1000 gånger till för det tycks aldrig gå upp för berörda myndigheter att de är fel ute med sina åtgärder.Lika fel som den rabiata morlaism som hindrar legal narkotika o rena sprutor: Vi har flest dödsfall bland tunga narkomaner i hela Europa på grund av vår usla respekt för människan.aNTALET ONÖDIGT SMITTADE AV hIV o GULSOT ORÄKNAT.
Inlägg #3: Postat: 2009-01-25 23:45:00
Martin Ekdahl
#2. Sunny, visst är det så. Idealen kommer allt för ofta i vägen för realiteten. Det känns ibland som om våra politiker är ett gäng skenheliga biskopar som hellre låter folk dö än att offra några av sina heliga kor.
Inlägg #4: Postat: 2009-01-25 23:52:00
ArHo
#2 Sunny, jag tycker att man skall tvångsomhäderta alla narkomaner och avgifta dem först, innan man kommer med tanken att underhålla sitt begär som många narkomaner anser att det handlar om. Alltså, har man den tron att kunna sluta med knark med en form av nedtrappning är i princip att jämföra rökaren som tror att han kan sluta med sitt begär genom nedtrappning av antalet cigaretter pr dag. Som givetvis kan fungera för en på tio tusen av rökare och då förstår man snabbt, att all form av begär måste avbrytas på direkten. Jag känner en knarkare som låste in sig i sin sommarstuga och kämpade sig igenom alla helvetets kval, men han knarkar inte längre.
Inlägg #5: Postat: 2009-01-26 23:54:00
Sunny
ArHo: Eftersom jag har ganska stor erfarenhet av både olika missbruk o missbrukare så vet jag att tvång aldrig fungerar. Du kan avgifta en person 100 gånger o få lika många återfall på halsen.Under tiden blir missbrukaren kanske smittad med hepatit c eller hiv o det underlättar inte motivationen.Söker du dig till vården frivilligt i vår land upptäcker du att den nästan är utplånad för narkomaner:väntetiden kan vara flera år.Kan de rädda livet på sina missbrukare i övriga Europa genom rena sprutor o ren narkotika så kan vi oxå:det är bara en fråga om ifall vi vill?
Inlägg #6: Postat: 2009-01-27 02:04:00
ArHo
#5 Sunny kom in alldeles nyss, har hjälpt grannen att hålla livsviljan uppe. Nej! han är inte missbrukare av något slag men mår psykiskt dåligt ändå. Men ditt svar på tal om de ständiga återfallen låter mer än förfärligt, ja så är det när man inte har tillräckliga kunskaper om narkomaner som du tycks ha. Visst har man hört en hel del om narkomani att det skall vare ett helvete att komma ur detta begär, men att bilden såg ut så här med din beskrivning liknar ju en smärre katastrof för dessa stackars själar. Att något måste göras åt detta elände är ju självklart men vad? innan att varje släkt har sin narkoman, liknade som det är med alkoholister, där knappast någon släkt är dem förutan.
Laddar...