Lords sista farväl

Den här tråden diskuterar artikeln Lords sista farväl.
Inlägg #1: Postat: 2009-02-25 10:02:00
Janne B
Vi hade här under många år en oerhört uppskattad skrivare som hette Lord.Han dog plötsligt ifrån oss och fina eftermälen. Det känns som även din hund var värd vackra tankar och känslor.Han kunde inte skriva men har skrivit in sig i ditt hjärta.
Inlägg #2: Postat: 2009-02-25 10:59:00
SusanneS
Jag beklagar :
Inlägg #3: Postat: 2009-02-25 11:01:00
SusanneS
Var för snabb att skicka iväg, ett pekfinger som lever sitt eget lilla liv.Ville bara säga att Lord var drygt 10 månader gammal när jag fick cancer. Han tvättade mig varje kväll. Tvättade överallt där jag hade svulster på kroppen. Det känns som om han räddade mitt liv med sitt envisa tvättande. Så tråkigt att jag inte kunde rädda honom bara :
Inlägg #4: Postat: 2009-02-25 12:20:00
Janne B
Jag har hört många små fina berättelser om att just hundar "förstår" när någon i familjen är sjuk....och då blir extra ömsinta.
Inlägg #5: Postat: 2009-02-25 21:05:00
Sunny
Susanne: Jag känner igen mig så väl! Jag har ju fått uppleva detta flera gånger under livets gång och det är lika fruktansvärt varje gång.Nu är jag snart där igen: Min Bamse lever på övertid. O med honom går inte bara en hund i graven utan en epok.I hela mitt vuxna liv har jag haft en eller flera S.t Bernhardshundar.Nu orkar jag inte längre klara av en 80 kg hund utan detta blir min siste av den rasen.Men jag har en liten bassett:utan hund vill jag inte leva
Inlägg #6: Postat: 2009-02-25 21:45:00
Janne B
Jag har mycket funderat över vad det är som skiljer hundälskare från oss som står rätt neutrala till hundar. Vilken egenskap har vi eller saknar vi? Jag skulle nog ha en viss nytta av rätt sorts hund. Men hunden skulle inte ha det bra hos mig för jag är allt för självupptagen i förhållande till djur. Men kor o hästar gillar mig. Många ggr då jag gått omkring i hagar och på ängar så har kor börjat gå efter mig i en lång kö. Jag har aldrig varit rädd för att gå in i en hästhage för de har också bara kommit för att sällskapa mig. Men tjurar går jag inte in till - där drar vi en ömsesidig gräns.
Laddar...