The Obamarama Rescue Plan

Den här tråden diskuterar artikeln The Obamarama Rescue Plan.
Inlägg #1: Postat: 2009-01-23 08:00:00
Patrick G
Hoppsan. Över en vecka senare fins det fortfarande inga kommentarer - och mindre än 200 läsare. Tydligen kommer jag att bli ännu mindre populär nu när min kritik riktas mot världens i särklass mest populära president. Det blev över 6000 läsare när jag skrev uppskattande om Obamas bkygsamma bakgrund i maj. Men nu riskerar jag tydligen förstöra festen. Oh well...
Inlägg #2: Postat: 2009-01-23 08:20:00
ArHo
Patrick. med din hart när fanatiska ihärdighet att skriva om en person som du i sak inte kan bedömma vad han kommer att göra som president, är förklaringen till att ingen vill kommentera din artikel, alltså vi är rådda för ditt tjat helt enkelt, det räcker med en Unto på detta forum.
Inlägg #3: Postat: 2009-01-23 09:13:00
peter_
Tack för denna intressanta artikel, Patrick. Ämnet du skriver om ar ju ialla högsta grad av största intresse för alla på denna jord; vem har den formella politiska makten i USA och hur utnyttjar han denna makt? Jag visste inte att AL Gore senare konstaterades ha vunnit! Dina artiklar blir extra intressanta av att du tar ställning i kontroversiella frågor och borde väcka debatt. Hursomhelst så uppskattar jag dina artiklar mycket då de ger mig en engagerad uppdatering av vad som händer i amerikansk politik.
Inlägg #4: Postat: 2009-01-23 10:36:00
ArHo
Peter, hoppas att du vet vad som händer i svensk politik, som du inte har en aning om, men fortsätt med ditt vurm för en okänd person som du ställer tydligen stora förhoppningar på förmodar jag. Senaten sitter trots allt kvar och den vet vi tillräckligt om som enkelriktad.
Inlägg #5: Postat: 2009-01-23 11:34:00
peter_
Hur ska jag kunna veta det som jag inte har en aning om? Vad syftar du på med antydningen?
Inlägg #6: Postat: 2009-01-23 12:04:00
ArHo
#5 Peter, det du tror dig veta om, som fler tror sig veta, vad politik handlar om. Det är så att jag själv undrar över detta, vad skall politiken tjäna för syfte egentligen när det finns belackare eller motståndare till din och min åsikt hur man skall driva politik. Jag tror trots allt att du är en politisk kunnig person men kanske har valt fel färg, som alla gör. Men det kan ju jag påstå, som är emot vårt nuvarande politiska system som är allt annat en rumsrent och demokrati skall man inte ta i sin mun som politiker i deras ställning. Man kan håna oss på annat sätt, t.ex att betrakta oss väjare som dumma på ett eller annat sätt. Göran Persson nådde en stor framgång tack vare dumma människors tilltag att rösta på honom och nästa typ som Mona Sahlin, att ge henne sitt mandat är mer än idiotiskt.
Inlägg #7: Postat: 2009-01-23 12:13:00
peter_
Jag kan hålla med dig om dina sista rader. Alliansen är dessutom de bästa socialdemokraterna just nu. Jag är först och främst demokrat. Jag är fn mer störd över massmedias beteende än våra politikers. Vårt politiska system fungerar hyggligt, men massmedia spelar inte sin roll på ett tillfredsställande sätt. Sedan är det upp till väljarna vem de vill anförtro makten åt.
Inlägg #8: Postat: 2009-01-23 12:31:00
ArHo
#7 Förlåt Peter man får inte glömma bort massmedias roll som kan skriva vilket skit som helst om politikerna. Nog är det så att Sossarna är inte det gamla hederliga partiet längre för oss vanliga svenssons, som på Tage Erlanders tid, då partiet stod på den breda massans sida.
Laddar...