|
Inlägg #1: Postat: 2001-10-17 12:17:00
|
|
Fredrik Jung Abbou |
Horseshit. laes mitt inlegg om "Infor riksdagsvalet-the damn lies" Om ett system inte e friskt sa ska man inte kasta nya pengar efter daliga. De som rostar blankt fyller en mkt vikgigt funktion som du blivit lurad att glomma bort. Den funkar som termometer pa hur sjuk eller frisk de styrande systemen e. dont be fooled!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-17 12:17:00
|
|
Stefan Holmqvist |
Se om jag fattat detta. I USA där det finns en individcentrerad uppfattning på just landsbygden att politiken inte skall styra över männiksors liv och man skiter i att bry sig så tar man inget ansvar, eller är inte allvarlig. Elaborate.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-17 12:53:00
|
|
marita |
Problemet är bara att vad f-n ska man rösta på. Hur blir man insatt i något som endast en gång var fjärde år två veckor innan val visar sina bästa, smartaste och folkvänligaste punkter.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-17 13:17:00
|
|
Camilla |
Jaha!!!??? Jag tror vi vet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-17 13:27:00
|
|
Bertram |
Borde inte demokrati även innefatta rätten att avstå från att rösta? Demokratin blir inte sämre av att folk som inte bryr sig eller inte orkar masa sig iväg till valllokalen låter bli att rösta - snarare tvärtom.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-10-17 13:46:00
|
|
henkii |
Det finns många människor som inte röstar eftersom att dom inte har tid att sätta sig in i vad dom olika partierna vill. Alltså röstar dom inte för att låta personer som har satt sig in i dom olika partierna bestämma. Det är ett val att inte rösta, och skall så vara, det betyder inte att man tar avstånd från demokratin.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-10-17 14:06:00
|
|
exec |
"Jag är ingen expert på området", som vanligt - men ändå så ska du hålla på och gnälla utan att visa någon som helst förmåga till att nyansera ditt resonemang - som vanligt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-10-17 14:10:00
|
|
exec |
Du har aldrig tänkt på att det kan vara en protest mot systemet att inte rösta? Att man kanske anser att alla partier ser likadana ut, och bara skiljer sig från varandra på ett fåtal mer eller mindre triviala punkter? Att alla kanske inte vill ha kvar ditt älskade pöbelvälde? Att man kanske inte är så pass ideologiskt enkelspårig att man kan välja antingen högern, vänstern eller centern?
|
| |