Socialtjänsten tog vår son utan anledning

Inlägg #1: Postat: 2009-01-14 09:29:00
Mamma1
Till Inger Olsson. Vår son mådde BRA då socialen tog honom. Utredningen skedde på ett hem där vi fick gå ut ENSAMMA och vara borta halva dagen! FÖRSTÅR DU HUR DET KÄNNS DÅ OMHÄNDERTAGANDET BASERAS ENBART PÅ VAD PERSONALEN TYCKTES SE? För det mesta på kvällen då vi alla var trötta. Som exempel: "pappan vistas sällan i lekrummet med sin son". JAG HAR BILDBEVIS PÅ ATT FAR OCH SON LEKTE TILLSAMMANS EN STUND VARJE DAG, DÅ PERSONAL INTE VAR NÄRVARANDE! Ett exempel till: "trots att X bajsat brydde sig E mer om att kolla om han skadat sig då han ramlat in i pianot". VAR DET FEL AV MIG ATT FÖRST KOLLA OM SONEN VAR OKEJ? SEDAN BYTTE JAG BLÖJAN! bara sådana här påståenden hela utredningen igenom och därför skulle vår son omhändertas!
Inlägg #2: Postat: 2009-01-14 10:41:00
Leif-Arne
#1 Låt inte dig provoceras till att lägga ut personliga uppgifter, i ditt fall räcker det att hänvisa till att Länstyrelsen, eller om det var Länsrätten givit dig rätt. Jag har full respekt för ditt engagemang, men det är faktiskt lite oklart, mot vad eller för vad, som du engagerar dig. Siten du hänvisar till ger ingen mer egentlig information den heller desvärre, därför att den är allt för spretig.
Inlägg #3: Postat: 2009-01-14 12:26:00
Inger Olsson
Mamma 1 Det är inte mig du ska, eller behöver, övertyga. Det lär förekomma ca. 20 000 omhändertagande om året i Sverige. Jag länkade bara till 1 pdf-fil finns flera som vittnar historiskt om detta fenomen och som ännu sker. Någon här, Janne B?, tog också upp en en välkänd orsak: godtycklig utredning o beslut av en enskild soc.sekr. Man kan också gå in på regeringssidan o checka nya förslag ang. omhändertagande. Hur som helst: det m å s t e kosta staten o kommuner i det fall man begår klara övergrepp! FN: s konvention om barnets rättigheter ska inte bara gälla på papperet!
Laddar...