Elitens propagandister

Den här tråden diskuterar artikeln Elitens propagandister.
Inlägg #1: Postat: 2009-01-08 12:55:00
ArHo
En bra och med ett väl tajmat underlag för Hamasdebatten som aldrig vill ta slut. Propaganda finns väl insmygen i nästan allt vad böcker heter, inte minst i våra läromedel av litteratur i dagens skolor som styr eleverna att tänka politiskt korrekt.
Inlägg #2: Postat: 2009-01-08 15:56:00
Valdemar J
I narheten av dar jag bor i Chaoyang i Beijing haller man pa och bygger ett lagenhetskomplex som utannonseras vara "Only for the elites who are influencing the world" ??????????. Det ar val ett lampligt stalle for punbktmarkering, Delavante? Oj, jag glomde att du ar for fin for att svara.
Inlägg #3: Postat: 2009-01-09 07:34:00
Per W
Vilka är nu den här anonyma "eliten" som du upprepar 12-13 gånger i ditt inlägg? Charles Lindbergh jr stödde f ö USA:s engagemang i WWII efter Pearl Harbor.
Inlägg #4: Postat: 2009-01-09 08:30:00
Bongo Bongo
Varför är inte Sourzegiganten CMO med på listan?
Inlägg #5: Postat: 2009-01-09 15:15:00
Fritänkaren
Observera här att Delavante citerar "schillerinstitute.org" som är en omskrivning för den totalt galna och förvirrade politiska sekten "LaRouche-rörelsen" också kallad Europeiska arbetarpartiet. Jag antar att Delavante själv inte kommer att ens läsa vad som skrivs här, men det ger inte sken av seriositet och ärlighet att redovisa LaRouche-rörelsen som vore det en pålitlig källa till något annat än galenskap. Visst har de sina poänger, men som helhet är LaRouche-rörelsen minst lika destruktiva som samhället i övrigt. Och jag menar MINST. Men titta gärna för nöjes skull in deras sidor på nätet. Tycker ni galenskap är roligt kommer ni ÄLSKA LaRouche-rörelsen. Mvh David
Inlägg #6: Postat: 2009-01-13 15:59:00
Thomas L. Aabo
Du är, eller skriver, bra.
Laddar...