Vi började skriva på Sourze

Den här tråden diskuterar artikeln Vi började skriva på Sourze.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2008-12-31 22:46:00
steno
Gott nytt år alla gamla vänner, Jan Brunnegård, Sonny, Gunnar, Carl Olof med flera.Alla kriser går över!
Inlägg #2: Postat: 2009-01-01 00:24:00
Janne B
STENO / Då Sourze började för över 7? år sedan så fanns inte många konkurrenter till Sourzes recept. Det fanns få bloggar, hemsidorna hade inte kommit igång riktigt, Tuben och Face var inte påtänkta. IT-utvecklingen skenar vidare. Trots denna enorma konkurrens så lever denna källa fortfarande trots att vi varit missmodiga ibland. Med de varmaste hälsningar till vår redaktör Carl-Olof S. som ofta sliter i det fördolda.
Inlägg #3: Postat: 2009-01-01 00:30:00
ArHo
Från det ena till att själv skriva något kul, tycks steget vara långt eller är det inte så Janne. Men jag tycker trots allt att artiklarna väller in hela tiden och få blir kommenterade "varför"
Inlägg #4: Postat: 2009-01-01 00:47:00
Janne B
ArHo Det som skrivs här behöver inte vara kul men det ska ha en kvalité som höjer det över spontant pladder.Kunnigt, engagerat samt kul är en bra kombination God natt.
Inlägg #5: Postat: 2009-01-01 01:02:00
ArHo
#4 En ny artikel om religion skulle sitta fint, men med humor. Religion kan vara hur kul som helst, om rätt person berättar om den med glimten i ögat som en predikant gör som jag känner. Kan man sjunga uppsluppna visor i religiöst sammanhang, kan man berätta under samma premiss. På ett uppsluppnet sätt, kunde nästa religiösa artikel vara skriven, för inte behöver religionen vara dyster på något sätt.
Inlägg #6: Postat: 2009-01-01 01:02:00
ArHo
#4 En ny artikel om religion skulle sitta fint, men med humor. Religion kan vara hur kul som helst, om rätt person berättar om den med glimten i ögat som en predikant gör som jag känner. Kan man sjunga uppsluppna visor i religiöst sammanhang, kan man berätta under samma premiss. På ett uppsluppnet sätt, kunde nästa religiösa artikel vara skriven, för inte behöver religionen vara dyster på något sätt.
Inlägg #7: Postat: 2009-01-01 01:42:00
GunnarL
1/ Hej steno och Gott Nytt År på Dig också! Roligt att höra från Dig - det händer alltför sällan nu för tiden! Jag hoppas att Du får ett gott år 2009.
Inlägg #8: Postat: 2009-01-01 08:38:00
steno
Hej Gunnar, Jan och alla ni andra. Visst var Sourze pionjär på området och tog många nya, friska inititiativ. Det gjorde att många skrev och de älskade sajten. Inspirerade många andra. Tack Carl Olof.
PS Jan kan skriva roligt om religion, gör det.
Inlägg #9: Postat: 2009-01-01 12:59:00
ArHo
Ett stort väkomnande till det nya arbetsåret på Sourze önskar jag alla med och motskribenter. Och ett ihärdigt skrivande av väsentligheter vore mer än välkommet, inte minst för läsarnas skull.
Inlägg #10: Postat: 2009-01-01 15:27:00
steno
Detsamma till dig Arho och alla andra vänner, Untto. Lars, CMO och alla andra vänner som hänger kvar sedan jag var flitig på Sourze
Inlägg #11: Postat: 2009-01-01 15:35:00
Inger Olsson
Steno: det är väl ett tag sen du var här. Har nu varit o skummat den sajten du rekommenderade. Jag vet inte vad jag ska säga. Har den inte en del gemensamt med de skönlitt. tävlingar som fanns på Sourze för flera år sen?
Inlägg #12: Postat: 2009-01-01 15:49:00
Janne B
Med största njutning har jag lyssnat på Kerstins Ekmans Vinterprat i P1 l 13.05. Hon talade Jamtska och hon talade blommor på ett helt lysande sätt. Alla litteraturens vänner borde försöka lyssna på reprisen och andra vägar..
Inlägg #13: Postat: 2009-01-01 15:52:00
Janne B
Repris 22.05 ger dig mycket.
Inlägg #14: Postat: 2009-01-01 16:20:00
steno
Ja Inger, Sourze var före med mycket men tiden gick, reklamen hade inte utvecklats , riskkapitalisterna lämnade och Sourze slutade med författarskola och priser. Men författarskolans utmämningar gav bara äran. Inget speciellt nytt med kapitel1alltså men "tävlingen" om ett förlagskontrakt lockar bevisligen stora skaror skrivare. Fast inget förlag trycker något som inte är lönsamt.
Kerstin Ekman är en av mina favoriter, kanske Sveriges främsta författare. Hennes trilogi Vargskinnet är ett mästerverk
Inlägg #15: Postat: 2009-01-01 16:21:00
ArHo
#12 Tack Janne för informationen, det skall bli roligt att lyssna på, mycket för att det är Kerstin Ekman.
Inlägg #16: Postat: 2009-01-01 16:25:00
ArHo
Jocke var inne och vände på forumet ett slag. Han liksom du steno bör vara kvar och delta i inläggen. Väl mött.
Inlägg #17: Postat: 2009-01-01 23:18:00
Mahria
Kapitel1 hör ju till Piratförlaget, vilket också hyser Liza Marklund, som ju, i och med Monica Antonssons bok, ertappats med lögner. Hennes genomslagsbok Gömdahar ju visat sig INTE vara en sann historia, utan ett hopkok av lögner. Vad som är MYCKET obehagligt är att i stort sett alla stora svenska medier, försöker tiga ihjäl denna historia, utan att låta motparten komma till tals. Tänk, att EN författare kan ha sån makt, att denne styr svensk pressfrihet !!! Även Antonssons artiklar här på sourze har ju plockats bort!!!
Inlägg #18: Postat: 2009-01-02 12:26:00
steno
Jag har aldrig gillat Liza Marklunds texter. Den första gav en bild av Expressen som var läsvärd men sedan jag läst Sex-nånting fick jag nog. Dåligt språk obefintlig karaktärsbeskrivning. Carl Olof Schlyter har ju själv kritiserat Marklunds bok och Monika Antonssons bok finns ju kvar men alla artiklar flyttas ju från första sidan efter ett tag.
Inlägg #19: Postat: 2009-01-02 12:27:00
steno
Det är bra att ordet har makt, diktatorer är rädda för dem, ord kan förändra. Personer som har det svårt kan få lindring genom att skriva. Sjuka kan bli friska. Visst är det bra att ordet har makt
Inlägg #20: Postat: 2009-01-02 12:36:00
steno
Ingen på Kapitel1.se är gift med förlaget. Och du är inte gift med Sourze utan skriver vad du vill inom lagliga gränser. Visst är det bra!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...