Religion är ingenting att tro på

Inlägg #1: Postat: 2008-12-29 10:38:00
Sunny
O jag som inte hade en aning om att Cmo har tillgång till mina journaler: Jag får nog ta ett allvarsord med henne när jag har läkartid igen? För Cmo har absolut rätt:Jag lider av en ganska grav galenskap:
Inlägg #2: Postat: 2008-12-29 12:59:00
Janne B
Hur kan man år efter år uppträda som Sourzes kloka gumma och ändå vara galen? Svara på det Ni! // Min morfar tog med hustrun till psykläkaren i Göteborg - kanske han hette Bratt.Morfar berättade att han funnit att hustrun var tokig i största allmänhet, vad göra! "Bratten" sa att nästan alla människor var mer eller mindre tokiga och det var inget att göra åt den saken ca år 1910./ Detta har tröstat mig då jag en o annan gång kännt mig vara på väg mot en farlig gräns....Gott Nytt År alla friska och hurka!
Inlägg #3: Postat: 2008-12-29 20:15:00
Sunny
Janne:mina journaler ser lite läskiga ut men man vänjer sig vid att vara lite eljest eller var det hette före Borderline? Osocial med peronlighetsstörningar o grav ångest o tja... De människor jag har haft störst utbyte av är ju författare o filosofer o en hel mängd av dem har lidit av Galenskap o/eller tagit sina liv:Strindberg Fröding Hemmingway Karin Boye Dagerman är bara ett par av flera tusen.O hur var det med Kieerkegaard o med Ibsen? Så vi galna är i stort sällskap.Jo Noren verkar förresten heller inte så frisk:Inte ens den store Bergman slapp sin Dämoner! Har man en gång för alla insett att man aldrig kommer att platsa bland "de normala" ger insikten en enorm frihet.Man kan göra precis som man vill utan att snegla på vad grannen anser går för sig....Att strippa med ormar eller begå bigami är trivala inslag i mitt liv...
Inlägg #4: Postat: 2008-12-29 20:21:00
Leif-Arne
#3 Om man samlar på antika kameror och håller sig med liten lurvig hund, kan man inte få anse sig som lite allmänt halvnäpp, åtminstonde då det är fullmåne?
Laddar...