|
Inlägg #21: Postat: 2009-02-05 10:03:00
|
|
ArHo |
Alla som förnekar t.ex. att NASA har givit klara bevis på, att vi praktiskt tagit i alla tider haft besök ifrån främmande världar, bör nog göra en personlig omvärdering på sin egen värdegrund som kan uppfattas som ytlig utan djupare innehåll. Jag kan ge ett exempel på hur de flesta accepterar Atomens existens utan att ha sett någon? alltså de som i sitt sinne har den bilden "att det som man inte kan se höra eller ta på existerar inte" att ha ett sådant tänkande är direkt undermåligt givetvis. Vem är det som får oss att tro på t.ex en andevärld? jo! alla miljoners,miljoners människor som råkat ut för andlig närvaro som en del kallar spöken lite vanvördigt. Vi har den Parapsykologiska forskningen som håller med de kristna om att varje person har en själ/ande. och anden kan frigöra sig ifrån sin kropp och allra helst när en persons död infaller. Alltså det är naivt att förneka något som ändå existerar som dessutom finns klara bevis på. Förnekelse rädsla för åtlöje.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2009-02-05 10:10:00
|
|
peter_ |
ArHo, atomteorin har skapats för att förklara något högst påtagligt, nämligen praktiskt taget allt du kan se, höra, lukta, känna. Utifrån teorin kan man hitta på oändligt många sätt att utsätta den för prövning, en prövning som i stort sett skulle innebära att teorin skulle få överges om de misslyckades. Dina UFO teorier handlar om något som endast du och några andra påstår er ha sett, exvis dina röda klot på Julafton. Era teorier kkan inte testas men era påstådda observationer kan ges alternativa förklaringar, exvis som jag gjorde med din julobservation.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2009-02-05 11:17:00
|
|
peter_ |
#14. Tack för din kommentar Gunnar. Om han faktiskt gjort det eller ej vet jag inte, men jag har inte hört något från red iallafall.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2009-02-05 12:13:00
|
|
ArHo |
#22 Peter, du avslöjar dig som totalt okunnig om UFO fenomenet, så ditt utlåtande har absolut noll värde. Visst är det skrattretande när du avslöjar din okunnighet i frågan. Men jag vill inte skratta ut dig för jag kan tänka mig att du är bättre skickad som kunnig person på andra områden som gör att du klarar dig hyfsat. Likadant är det på det politiska området du klarar dig hyfsat, men inte mer, din okunnighet lyser igenom precis som det gör för en hel del andra, som tror sig veta vad politik handlar om. Kan man inte inse att vårt politiska system är orättvist och odemokratiskt bör man ligga lågt med politiska åsikter.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2009-02-05 12:17:00
|
|
peter_ |
#24. Hur kan det vara av noll värde? Du jämförde tron på atomen med tron på UFOn. Jag förklarade för dig varför jämförelsen haltar. Förstod du inte skillnaden?
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2009-02-05 12:31:00
|
|
ArHo |
#23 Peter efter att jag blivit utsatt för fantasifulla atacker som inte är med sanningen överenstämmande, brukar jag söka efter källan för de påstådda lögnerna som är riktat mot mig. Alltså jag har plöjt igenom massor av inlägg sedan i våras och finner oerhörda missuppfattningar om mina åsikter. Att blivit så vantolkad som jag blivit har nog inte någon råkat ut för på Sourze och detta fortgår mellan varven, orsaken till detta är ett gammalt groll som ligger bakom, där jag blev överkörd med påhittade lögner i brist på saklig substans. Märk väl att jag inte tar till grova förbannelser mot någon, som en markering att inte vilja skämma ut mig inför öppen ridå. Man skall veta att det finns andra människor av olika slag som läser bitvis den smörja som serveras av oss, de lägger av med detta tämligen snart för att aldrig komma tillbaka för att läsa om något på detta forum. Faktum är att jag har övriga läsare i åtanke när jag skriver något, oftast är det så om inte alltid.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2009-02-05 12:34:00
|
|
ArHo |
#25 Peter, vadå skillnad? ufonas existens är lika faställd som atomen.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2009-02-05 12:36:00
|
|
peter_ |
#26. Jag hoppas att det inte är så oilla ställt som dina skriverier antytt. Du har dig helt och hållet själv att skylla om folk har fått fel uppfattning om dig. Allt bygger på vad du skriver här. Varför skulle just du bli drabbad?
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2009-02-05 12:37:00
|
|
peter_ |
#27. I rest my case..
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2009-02-05 12:59:00
|
|
ArHo |
#28 Peter, beroende på att jag i första rummet använder mig utav egna politiska åsikter som retar gallfeber på somliga och då passar man på att svärta ned mig med falska beskyllningar om att stödja; för politikerna det inkorrekta som i sig är ett idiotresonemang politkerna gör vad som helst för att få behålla makten av våra folkvalda och vissa här på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2009-02-05 14:51:00
|
|
Janne B |
Peter / Du gav mig det synnerligen goda rådet att inte ödsla min tid på detta ämne - men inte ens du kan låta bli.Jag frågar mig ideligen varför jag kollar SOOU 4-5 ggr per dygn. Jag har inget bra svar. Är det hoppet om artiklar från Lars, Sunny,Undvall samt några till.?
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2009-02-05 14:58:00
|
|
peter_ |
Hej Janne, nja, jag tror inte det var jag, men jag instämmer.Artiklar och kommentarer är lagom korta för pausläsning. Jag sitter framför datorerna större delen av dagen och jag behöver korta pauser emmelanåt. DEt vore nog bättre att sträcka på benen istället lite oftare.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2009-02-05 15:22:00
|
|
Per W |
Janne, det var jag som gav dig det synnerligen goda rådet, men jag faller i fällan själv ibland som Peter sitter själv vid en jobbdator hela dagarna. Men nu är det slut.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2009-02-05 17:02:00
|
|
Janne B |
Ursäkta Per och Peter att jag blandade mina kort lite illa!
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2009-02-05 19:55:00
|
|
Per W |
Jag tror ingen av oss tar illa upp.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2009-02-08 10:20:00
|
|
ArHo |
Ponera att regeringen tillkännergiver all information om UFOfenomenet, hur många av oss ställer upp och förnekar all den information som då skulle delge oss att vi har haft besök av utomjordiska varelser i alla tider? Att det fortfarande finns dem som anser att vi människor är ensamma i hela Universum och ser det som onaturligt att andra planeter är bebodda av intelligenta varelser. I det stora altet är vår planet ett damkorn och vi själva är mindre än bakterier, detta för att ge ett perspektiv på hur oändligt stort Universum är och sedan tala om att inga andra damkorn finns som innehåller bakterier är mer än korkat.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2009-02-08 10:42:00
|
|
ArHo |
#36 De som är nyfikna och intresserade av UFOfenomenet har nu chansen att ladda ned en bok som var och än kanske blir lite klokare än att förneka tvärsäkert att ingenting finns av allt snack om Ufon. Att förneka något som man resonerat om i FN visar på hur mycket denna förnekelse är värd. Tror någon att man skulle ha en konferens i FN om ett ämne som inte har den minsta substans för Ufonas existens? Ladda hem boken och läs svaren på våra frågor om UFO och framförallt skaparebrättelsen som bibelförfattarna har misstolkat utomjordlingar förklarar hur och varför med vår existens på Jorden. Länk: rael.org
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2009-02-08 12:28:00
|
|
Janne B |
ArHo 37 / Det är ju jättebra om FN har en seriös konferens om tillgängliga informationer på detta område. Men det avgörande är ju vilka SLUTSATSER FN drog av allt som skrevs och talades. Trodde FN på berättelser om att ett UFO landat på gräsmattan fredagen den 13 mars osv.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2009-02-08 12:53:00
|
|
ArHo |
#38 Janne du har väl hembesök av Gud kan jag förtså, eller tvilar du även på den existensen?
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2009-02-08 12:56:00
|
|
ArHo |
#38 Självklart Janne tar de upp frågor i FN om noll och ingenting, om så är fallet är det dags att avvekla FN.
|
| |