|
Inlägg #1: Postat: 2008-12-10 13:13:00
|
|
Tiwaz |
peter_/ja, vi ser psykotiska, galna och charlatanska tendenser i många här på sourze inte minst i dem som tar orden i sin mun... och som ser spöken så fort någon talar sanning, just så som det alltid har varit ... men vad hade din kommentar att göra med innehållet i TV-programmet eller artikeln? Håll dig till sånt du förstår!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-12-10 13:21:00
|
|
peter_ |
Min kommentar gällde enbart Uno Hanssons kommentar. Artikeln har jag inte läst.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-12-10 13:32:00
|
|
peter_ |
Nu har jag skummat artikeln och jag gillar inte vad den försöker framhålla. Den vetenskapliga kulturen angrips från alla möjliga håll och så kommer det nog att förbli. Människan är lat, men om folk ägnade mindre energi åt att hitta genvägar och accepterade vissa grundläggande omständigheter när det gäller kunskap och sanning så skulle vi slippa mycket ondska och lidande i världen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-12-10 13:45:00
|
|
peter_ |
Om ens övertygelse inte står och faller med rationella argument så använder man inte heller rationella argument för att hävda den. Då är det tvång, våld och terror som gäller. Se exvis hur det går till på många håll i den muslimska världen och vilken typ av samhälle militanta muslimer vill införa.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-12-10 13:50:00
|
|
Tiwaz |
som i Israel och USA också då förstås ... de militanta världsfascisterna. Muslimernas militarism är en följd av att de inte får vara ifred. Bank of Islam har ingen ränta, detta är huvudskälet till kriget mot dem. Tänk om detta skulle sprida sig till väst? Bättre att försöka bomba bort dem, eller hur?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-12-10 13:51:00
|
|
peter_ |
Se här hur det kan gå om man inte är självkritisk...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-12-10 13:53:00
|
|
ArHo |
#4 Peter, trots muslimers framtoning på gott och ont, anser FN att muslimska länder har sin civilisation som bör respekteras? Alltså man blundar för rådande omständigheter världen över för att hålla minen i elakt spel. Man kan förstå nu varför det är så många som ifrågasätter FN och dess innehåll.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-12-10 13:57:00
|
|
CMO |
#6 Nja, här är det nog snarare frågan om fullt utvecklad galenskap än brist på självkritik.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-12-10 13:58:00
|
|
peter_ |
För att inte tala om diverse nationalister och deras politiska vilja. De nationalistiska strömningarna är också ett hot mot mänskligheten. Lika blind i sin intolerans och sitt hat mot andra som religiösa fundamentalister och annat perverst otyg.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-12-10 14:00:00
|
|
CMO |
Om man ska säga något positivt om Tiwas och ArHo så är det att de får annars ganska besynnerliga personer att verka ganska normala.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-12-10 14:06:00
|
|
ArHo |
#9 Peter, vilket misstag du gör med ditt inlägg att skriva något som är uppåt väggarna galet om nationalism.Varje lands befolkning vill värna om sin suveränitet, det gäller även för dem som flytt ifrån sina länder. Alltså försök tala illa om flyktingarnas hemländer då tar det hus i helsike för dig om du yttrar något så galet du skrev om inför deras ögon och öron.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-12-10 14:12:00
|
|
ArHo |
#10 CMO, jag har försökt finna något som kunde vara posetivt med dig men det är styört omöjligt. Kunde du inte framhålla nå¨got om dig själv som kunde göra en människa glad och framför allt för läsekretsen som inte kan finna något posetivt med dig.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-12-10 14:22:00
|
|
CMO |
#12 Jag man stava till "positivt" t.ex. Bara en sån sak.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-12-10 14:23:00
|
|
CMO |
Jag "kan" stava....
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-12-10 14:30:00
|
|
peter_ |
Nationalister behöver "de andra" som hatobjekt och syndabockar. Annars så fungerar det inte. Jobbigt för en nationalist att inte känna sig accepterad i gruppen, trots all möjlig lismande inställsamhet. Desperat kamp för en gruppidentitet innan man råkar få syn på sig själv som individ.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-12-10 14:32:00
|
|
CMO |
#15/ Som jag tidigare konstaterat nationalism liknar incest. Och incest brukar som bekant producera byfånar.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-12-10 14:33:00
|
|
ArHo |
Patrick, en rättelse för din skull, i mitt senaste inlägg så att inte du får krupp. det skall stå stört,något och positivt. Min dator är en ångdator som inte hänger med i den takt jag skriver och mellan varven hänger sig datorn och efter min åtjärd för att rätta till eventuella stavfel går inte, trots att jag försöker på alla möjliga sätt och till slut ger jag upp och skickar iväg den skrivna texten.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2008-12-10 14:38:00
|
|
ArHo |
#17 Peter, återigen är du ute och cyklar! Varför frågar du inte mig först vad jag har för värdegrund så att ingen behöver missuppfatta var jag står för.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2008-12-10 14:41:00
|
|
peter_ |
Jag skrev om nationalister. Du kände dig alltså träffad, men ändå inte träffad???
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2008-12-10 15:51:00
|
|
ArHo |
#19 Peter, omjag skall känna mig träffad får du gå över till ämnet Antropologi som är en värdegrund för mig, om den värdegrunden sammanfaller med även andra människor ideal är ju enbart roligt. En del av oss av den äldre stammen har tankar och värderingar som sammanfaller med mina. Det är inte att begära av dig Peter att du skall förstå tingens ordning det är du alldeles för ung för, att begripa dig på.
|
| |