Inlägg #1: Postat: 2008-12-08 21:41:00
|
Sunny |
Själv vet jag inte vad som skrämt mig mest under de här åren med Qwickdommar: Att vi inte har ett uns rättsäkerhet för en sjuk människa eller tanken på de mördare som fått gå lösa i fred där ute?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-12-08 22:10:00
|
Janne B |
T Qwick borde på ett tidgt stadium försetts med en gode man/ förmyndare som kunnat skydda honom för skadorna av hans egna fantasier.Han borde fått en juridiskt och psykiatriskt stödjare som skyddat honom från oändliga förhör.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-12-08 22:12:00
|
Janne B |
Jag är inte helt a jour i Qwickfrågan men jag har sett att Leif GW tvivlar på nästan alt...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-12-09 20:29:00
|
Sunny |
I det här fallet håller jag helt o fullt med GW. Jag har följt fallet så länge nu o ingenting kan stämma.De s.k medhjälpare Quick angett har samtliga haft vattentäta alibin o således inte ens misstänkts.De borde dömmda ändå i konsekvensens namn eftersom Quick själv bara erkänt.När Q var 14 år konfimerades han på en ort i Sverige tillsammans med många andra unga.Han ska samtidigt ha skaffat en bil o lärt sig köra den:åkt 50 mil o mördat en jämnårig pojke o årtervänt utan att någon ens sett honomm avlägsna sig. De flesta seriemörare håller sig til en grupp offer.De homosexuella brukar mödra män eller pojkar: pedofiler barn.Undantag finns .Men ingen erkänner mord på vuxna män o kvinnor,par o pojkar i en enda röra.När 2 av Q:s "offer" återkom från sin semester vid full hälsa borde någon dagigt i nödbromsen. I 2 av de 8 fallen där Q blivit dömd anses de morden "polisiärt" lösta.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-12-09 20:33:00
|
Sunny |
forts Det gäller det holländska turistparet o pojken Johan Asplund. I båda fallen anser polisen o i fallet J.A även föräldrarna att gärningsmännen är kända men det har saknats fällande bevis .Jag har för mig att den som dödade turisterna är död nu? Jag följer inte längre med som jag gjorde när jag var ung.
|
|