Låt pojkar få bli män

Inlägg #1: Postat: 2008-11-04 19:57:00
susanna s
Vanligt vet jag inte men hörde ett sånt där feministprogram på radio för nått år sen. Där de intervjuades en genusfundamentalist som var så upprörd över att dagispersonalen ville veta vilket kön hennes barn hade. Den mamman hade som ideoligi att uppfostra sitt barn efter rådande teorier och uppfostra bort könsskillnaderna.Om jag inte minns fel hade inte ens mor och farföräldrarna fått veta könet. Stackars barn i det här landet klampar soc in och omhändertar barn på de mest märkliga grunder men sånt får förekomma.
Inlägg #2: Postat: 2008-11-05 09:12:00
Joakim_J
Per W: Jag tror inte heller att det är vanligt att pojkar kläs i just rosa klänningar, för precis som jag skriver tar det uppenbarligen emot även hos dessa feministmorsor. Men, att ens diskussionen förs är illa nog enligt min mening. Dessutom tror jag du är väldigt naiv om du blundar för vad som pågår. Bland en grupp feminister som jag personligen tror är allt för stor finns det uttalade målet att sudda ut barns könstillhörighet. Och det är ett mentalsjukt vansinne av gigantiska mått. Ja, som jag skrev - det är barnmisshandel.
Inlägg #3: Postat: 2008-11-05 09:17:00
Joakim_J
Och som du förhoppningsvis har noterat så får feministernas tankar och idéer oproportionerligt stort utrymme och inflytande på vårt samhälle. Därför behövs den här sortens "alarmerande" texter för att få folk att vakna. Något pågår som i grunden är djupt felaktigt. Något som är baserat på ideologisk fanatism, vanföreställningar och ovetenskap. Ett sektliknande beteende. Barn kommer att fara mycket illa, det måste stoppas.
Inlägg #4: Postat: 2008-11-05 09:21:00
Joakim_J
Slutligen: Vad du läger i ordet manligt får du avgöra själv, det är inte det saken handlar om. Det som är det viktiga är att pojkar och flickor ska få möjligheten att utforska sin naturliga och medfödda könstillhörighet. Att små barn inte ska förnekas ett av grundfundamenten till sin identitet. Att pojkar som vill leka med bilar ska få göra det, och flickor som vill leka med dockor ska få göra det. Inte som det är nu där det rapporteras från en del lekis och förskolor att man tvingar små pojkar att leka flicklekar mot sin vilja. Det är sinnesrubbat.
Inlägg #5: Postat: 2008-11-05 09:40:00
peter_
Jag håller med dig helt och håller Joakim. Och det fortsätter och blir värre. Det finns en psykologisk mekanism som kanske kan kallas avhumanisering. Ett konsekvent svartmålande av en grupp flyttar fram positionerna och kan gå hur långt som helst, tills det möter motstånd. Man ser skrämmande exempel närmast dagligen. Ta en sak som detta att modeannonser har modeller som följer modebranschens ideal. Visst, invändningen är berättigad. Vi åverkas av reklam och vad den uttrycker för ideal är relevant att ifrågasätta. men detta drabbar ju killar på samma sätt. Det nämns inte. Tvärtom är det på något sätt männens kollektiva skuld att mode annonser som ritkar sig till kvinnor ser urt som de gör. Att man ofta är helt hänsynslös mot pojkar kan evis en undersökning i Expressen illustrera. På samma sätt som att flickor oroar sig för bröst, läppar, bakdel, mage etc, etc så oroa sig pojkar på samma sätt för huruvida de ska bli omtyckta av flickor.
Inlägg #6: Postat: 2008-11-05 09:48:00
peter_
Storlekens betydelse är en sak som kan plåga mången ung man. En oro som bör respekteras på samma sätt som att flickor kan känna sig pressade att vara smala för attfåden status de gärna vill ha. Vad gör exvis expressen för att påverka unga mäns komplex? Jo publicerar en undersökning av hur idealsnoppen ska se ut. Längd, tjocklek etc. Av alla möjliga varianter så r det ju föga överraskande den som mest optimal fyller kvinnan som är mest omtyckt. Inte får lång, inte för kort. Det kan tyckas banalt, men för många unga män är det komplexfyllt. Precis som olika ideal är för unga kvinnor. Var är "jämställdhetstanken" i sådana snedbalanser?
Inlägg #7: Postat: 2008-11-05 09:55:00
peter_
Var är jämställdhetsivrarna när det gäller pojkars, i genomsnitt, lägre prestation i skolan? Varför ska bara flickor få lära sig självförsvar, när det är pojkar som misshandlas mest? Nu har jga inte tid att spåna fram exempel, men det är tydligt att syndabockprocessen som feministerna bedriver, med "problematisering" av mäs beteenden har haft en starkt avhumaniserande effekt. Det är en självkatalyserande process, men som tur är finns det många män och kvinnor som tror och lever de ideal som vårt samhälle på ytan bekänner sig till, och då kommer det fram sådana motbilder som i joakims artikel här åtminstone i ett fritt, demokratiskt samhälle.
Inlägg #8: Postat: 2008-11-05 10:10:00
peter_
Var är problematiseringen av kvinnors beteenden? Om de nu är ett problem att kvinnor i genomsnitt beter sig annolunda än män. Det förekommer inte i analysen, de är offer och behöver inte förklara sig. Om de inte ansluetr sig till den feministiska offerbilden så får de en välvillig klapp på huvudet, med tillägget att "du är djupt indoktrinerad, men vi ska ta fajten åt dig". "Problematiseringen" är ju inte ett seriöst försök att skapa förståelse utan ett politiskt, taktiskt verktug som liknar mobbning. Då pressen är okritiskt feministisk och gärna för ut allehanda budskap från feministmaffians tankesmedjor så blir det absurt. Man kommer vid en historisk tabablick så småningom säkerligen fråga sig hur det kunde gå så långt.
Inlägg #9: Postat: 2008-11-05 11:29:00
susanna s
Lyssna på germund hesslows föreläsning han tar bla upp vad som händer när pojkar kläs i klänning och mycket annat intressant ocskå. Länk: video.ldc.lu.se
Inlägg #10: Postat: 2008-11-05 11:56:00
Jocke S
Visst är det mobbing, av värsta sort och ensidigt mot ett kön! Att samhället och våra roller inom det förändras även ur en könsaspekt en sak, att till 100 ömka kvinnan och skuldbelägga mannen som kön under 30 år en helt annan! Feminismens alla upprepade slogans har tagits som nån slags vetenskapliga bevis, men en minsta kritisk granskning av begrepp som "patriarkat", "jämställdhet", "mäns våld mot kvinnor" visar att 1984:s ordförvrängning "lögn är sanning" blev en realitet, fast på ett helt annat område!
Inlägg #11: Postat: 2008-11-05 12:19:00
Jocke S
..."ur en könsaspekt är en sak" skall det vara. Just nu sitter Jens Orback och Claes Borgström och orerar i TV. Och man kan då vara fullkomligt säker på att det, som vanligt, bara är ur ena könets synvinkel som deras åsikter rör sig kring. I morse var det grisfeministen Birgitta Ohlsson som var med och hyllade Obama. Hon som "grät en hel vecka" när Hillary blev utslagen av honom...
Så här fungerar vår dagliga dos av s.k. "jämställdhet" i media och politik, och på andra områden. Det finns i Sverige idag officiellt bara en syn på kön - feminismens, och banne den som protesterar offentligt. Än så länge...
Inlägg #12: Postat: 2008-11-05 12:41:00
Janne B
Jocke / Är hon grisfeminist_är väl du något som börjar på svin....
Inlägg #13: Postat: 2008-11-05 12:46:00
Joakim_J
Jag har skrivit en ny text om hur Aftonbladet censurerar bland kommentarerna när man med fakta bemöter de lögner som bland annat deras feministiska kolumnister sprider. Jag hoppas den publiceras här på Sourze snart. Den tar upp hur man i Sveriges största tidning accepterar rena lögner, hur man undergräver forskning, vetenskap och fakta - enbart för att sprida den feministiska ideologin. Aftonbladet är inget annat än feminismens största megafon i det här landet.
Inlägg #14: Postat: 2008-11-05 13:27:00
Jocke S
12 Tvinga mig inte att tala om vad du är Janne B! Men har man själv, som du, klagat på att en kvinna kan kalla det manliga organet för "det fulaste" i Oprah Winfrey show, så är det kanske hög tid att börja vakna upp ur sin griskära Törnrosasömn, även som man? B.O., som är vald av svenska folket att representera båda könen, kallar män för grisar, alltså är hon själv en grisfeminist!
Inlägg #15: Postat: 2008-11-05 17:23:00
Janne B
Det har jag inte klagat på - jag tyckte bara det var lustigt!
Inlägg #16: Postat: 2008-11-05 23:30:00
peter_
#9. Tack för det tipset Susanna! Vilken brilliant föreläsning! Så otroligt välbehövlig upplysning! Vad gör du själv? Du verkar ha en del innanför pannbenet.
Inlägg #17: Postat: 2008-11-06 08:41:00
susanna s
Just nu gör jag ingenting annat än att leta guldkorn på nätet och söka jobb. Har blivit arbetslös efter 22 år på samma arbetsplats
Inlägg #18: Postat: 2008-11-06 09:08:00
Jocke S
9 Kommer inte in på en sådan sidan med min nuvarande skruttdator, men sparar länken!
Inlägg #19: Postat: 2008-11-06 09:10:00
Jocke S
15 Jaså, är det ruelsen som påminner eller minnet som sviker? Jag minns tydligt att du skrev att du "blev så ledsen" eller liknande. Så visst är det "lustigt"...
Laddar...