|
Inlägg #21: Postat: 2008-10-20 22:23:00
|
|
Janne B |
KOBRA i SVT har i kväll haft liknande tema om vad Sanning är - från tid till annan. Fina inlägg Mats och Gunnar!
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2008-10-20 22:49:00
|
|
Sunny |
Daniel:Jag hade ju själv sökt operationen o gått igenom en rad tester:man blir inte opererad lättvindigt i dag.
Bara om man har så stor ångest att man inte kan lämnas ensam för att då tar man livet av sig o bara om detta pågått under väldigt många år.Men jag hade vad få sjuka har: en omgivning som ställde upp.Det visste min psykiater o med facit i handen fick hon rätt:jag blev bättre med åren o med nyare medeciners intåg
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2008-10-20 22:56:00
|
|
Sunny |
Gunnar: Jag har kännt med Semmelweis sedan ungdommen:Han tillbringade många år på mentalsjukhus!!!
De som ville sterilisera mig som flicka kände mig ju inte: de hade inte ens träffat mig utan utgick ifrån utan bostad,utan familj eller släkt värdelös! De var helt enkelt rädda för att i framtiden behöva ge mig socialhjälp om jag fick barn!!!!de andra flickorn ajag mötte på psykets stormavdlning var i samam sits: 2 systar hade just blivit ensamma då mamman dött o pappan tagit sitt liv: de blev båda steriliserade.den äldsta tog då sitt liv:hon var förlovad men han ville ha barn.
Jag rymde då o lämnade Sverige.Med tanke på mina underbara barn så var det min klokaste handling
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2008-10-20 22:59:00
|
|
Sunny |
Janne: Martin L skrev någonstans att Det som är sannig i Berlin o Jena är bara dåligt skämt i Heidelberg!
Att ryssarna under sovjettiden hängde bilder av Kopernikus i IsacKatedralen i S.T Petersburg var inte helt fel i mina ögon.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2008-10-20 23:00:00
|
|
Sunny |
Janne:Jag har aldrig vågat se Gökboet.Vet inte ifall jag skulle orka.Men våra grannar här i Stockholm har döpt sitt hus till just detta!!!
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2008-10-21 11:35:00
|
|
Janne B |
OM GÖKBOET som kom 1976 skulle jag utan vidare kunna skriva 10 sidor av upplevelser.När jag såg den första gången hade jag varit mentalvårdare och socialsekr några år. Jag hade så många invändningar emot allt jag såg. Så kom Gökboet och man började undra vilka som var sjukast - personalen eller patienterna.Denna fråga har jag sedan haft i mötet med en rad myndigheter. Här sitter ju sjuka människor och bestämmer över ett i stort sett frisk folk.Jag har kanske blivit mer nyanserad med åren - men min samhällskritik sitter i./ Just nu hamnar tusentals svenskar hos Kronofogden för att Akassan och Försäkringskassan inte betalar ut i tid. Det tar 2-3 månader i stället för 2-3 veckor. Dårarnas paradis! Statatliga institutioner samverkar i att störta medborgare i Fördärvet!
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2008-10-21 11:42:00
|
|
Janne B |
Sunny/ De steriliserade flickor som skrevs ut från särskola o vårdhem blev ofta häftigt uppvaktade av ståndaktiga karlar i hembygden. De ansågs extra lovliga och inga barn blev det.Flickorna i sin tur var ofta påtagligt intresserade av herrarna. Så på sina håll blev det en svår sak för SOC att hålla koll på. Jag vet att vi sa att även Utvecklingsstörda hade rätt till ett sexualliv. Men det blev socialt oredigt i trappuppgångarna om 5 herrar stod på kö....Damerna hade inte förstånd att ta betalt osv.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2008-10-21 13:21:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Visst söker sig utvecklingsstörda till sexuella upplevlser, som alla vi andra. Den notoriske Kenneth Granberg bjöd in sin manlige granne på S&M, och det piskades rejält berättas det.- Men sedan övergick visst sexakten i piskrappande misshandel, och nu håller sig Kenneth till mildare former av sex!
|
| |