Inlägg #1: Postat: 2008-10-14 21:40:00
|
Lise |
Jag har aldrig förstått "och vem bryr sig?"-människor. Varför läser du om du inte bryr dig, varför kommenterar du om du inte bryr dig? Varför bryr du dig om huruvida folk bryr sig eller ej?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-10-14 23:08:00
|
Lars Nilsson |
I det här fallet är av rena folkupplysningsskäl med ett stänk av att hålla enfalden något så när stången här på Sourze.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-10-15 11:00:00
|
Pia K |
Det här är samhället vi lever i. det är inget fel att undra och kommentera saker man möter i pressen eller på tv. det är ju vår nuvarande verklighet. Ett inlägg i samhällsdebatten. Allt är inte börsens uppgång och fall!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-10-15 14:25:00
|
Lars Nilsson |
Det sista var helt korrekt. Men allvarligt talat kan jag inte hjälpa att jag tycker det är sorgligt att så många inte verkar ha ett eget liv utan måste leva ut det det via såpakändisars korta uppmärksamhetsliv på kvällstidningarnas skvallersidor.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-10-15 16:54:00
|
Lise |
Lars, då har du alltså ändrat dig från "vem bryr sig?" till att många bryr sig så mycket att de inte ens har ett eget liv? Och är Katrin är väl ingen såpakändis? Men jag kanske kan lätta lite på din sorg genom att säga att jag jobbar heltid, har ett rikt socialt umgänge och gillar teater, film och musik. Spelar lite gitarr och tycker om långa promenader, flera gånger i veckan. Det tycker jag måste ses som att ha ett eget liv.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-10-15 17:35:00
|
Lars Nilsson |
#5. Förlåt, jag har uppenbarligen missat att den Du skriver om inte är såpakändis eller figurerar i skvallertidningarna, utan är en för oss alla betydande intellektuell gigant vars synpunkter måste tas på stort allvar. För övrigt gläder det mig att Du - trots allt- har ett eget liv.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-10-15 18:14:00
|
Pia K |
Är det ett plus att ha ett eget liv, absolut inte intressera sig för omvärlden , utan bara simma i sin egen lilla göl?
Mobbing ska man motarbeta på alla plan man kan, även om det är en notis i en tidning, tycker jag. Det tyder verkligen på ett eget liv, där man dessutom är intresserad av omvärlden.
|
|