I ett solidariskt Stockholm?

Inlägg #1: Postat: 2001-10-14 23:47:00
tobias
men erik. du vet väl att en fastighetsmäklare har tre gånger högre människovärde, eller gör ett tre ggr viktigare jobb än en sjuksköterska eller högstadielärare!
Inlägg #2: Postat: 2001-10-15 00:51:00
Erik
Om det där var allvarligt menat så är jag allvarligt bekymrad över din människosyn. tobias...jag kan bara hoppas att du blir riktigt sjuk nån gång så att du kanske inser hur viktigt sjuksköterskans jobb är.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-15 02:04:00
tobias
nej, det var ironi över högerns sätt att resonera ;
Inlägg #4: Postat: 2001-10-15 10:11:00
Daniel A
nu vet jag ju inte exakt vad en fastighetsmäklare tjänar i månaden men jag har svårt att tro att dom tjänar runt 65 000 vilket ditt påstående skulle betyda. En stor anledning till löneskillnader mellan sjuksköterskor och privatanställda är ju monopolsituationen på arbetsgivarsidan. Om de anställda inte kan välja att jobba för någon annan är ju inte arbetsgivaren särskilt benägen att höja lönen.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-15 10:37:00
Erik
må så vara, men med privat sjukvård exkluderas en stor grupp människor för att de inte har råd att söka kompetent läkarvård. Sjukvård i vinstsyfte är inte bra för gemene man. Så vill då inte jag ha det i alla fall. Då betalar jag hellre högre skatter.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-15 11:47:00
tobias
i Afrika dör en stor mängd människor trots att medicin finns, tyvärr är det inte en marknad där för de stora läkemedelsföretagen. detta är helt sant tyvärr, har gått många program om detta problem på TV.
Laddar...