Inlägg #1: Postat: 2008-09-28 05:16:00
|
Kent Katt |
Jag håller med Jocke här, Janne. Människan är i grunden en missbrukarkaraktär. Det var sådan Gud skapade oss. Han ville inte göra det lätt för oss. Och det har Han inte gjort heller. Tänk efter aldrig så litet och du skall se att Jocke har rätt.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-09-28 10:13:00
|
Janne B |
Ja om man tänker efter Lite så har ofta Jocke rätt! Den där typen av generella omdömen om folk ställer jag aldrig upp på. // Men det är en fin sida hos dig KK att du snabbt kan växla mellan att hålla med mig o säga emot mig. Du slickar inte medhårs hela tiden.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-09-28 10:18:00
|
Janne B |
På en åkerkant några km från mig har man nu funnit en försvunnen kvinna.Jag och flera andra har privatspanat i området. Jag har krypkört med min bil på privata åkervägar och haft kikare o talat om att jag spanat efter fåglar.Jag går till min Missionskyrka nu, vi kommer säkert att upp tragiken med Annelie på något sätt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-09-28 10:33:00
|
Jocke S |
2 Jag talar i tillägget om mänskligheten i stort, om konsumtionsmönster. Så det är du som generaliserar om mina kommentarer! Dessutom bemöter jag artikelns seriösa budskap, elektronikskrotexport till Afrika med vidhängande miljöproblem, medan du berömmer Lars N: "kunskaper och logik" hoppla vilken helt kallt avfärdar denna miljöskandal från för mycket västerländsk konsumtion. För att inte tala om resonemanget "positivt-negativt". Där överskreds gränsen!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-09-28 10:39:00
|
Jocke S |
Dvs detta senare resonemang fanns under Maria W:s artikel "Våra slängda datorer förgiftar människor i Ghana."
|
|