|
Inlägg #21: Postat: 2008-09-24 19:34:00
|
|
Jocke S |
Vad då "milde tid"? Jag bara påpekar att man kan inte försvara dödstraff med att det är bättre än livstid, för att de förra har enligt dig större juridisk chans. Rysk roulette! Milde himmel!
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2008-09-24 20:02:00
|
|
Jocke S |
Vi kommer inte överens ändå. Men du bor ju I USA och är övertygad DDT-anhängare. Här har du en länk om USA:s nationalsymbol. Men du kanske kan hitta en länk som visar på nyttan för vithövdad havsörn med DDT och andra miljögifter?
Länk: sv.wikipedia.org
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2008-09-24 20:25:00
|
|
CMO |
#21/ Kan man inte? Varför då? Resonemanget är byggt på de kända förhållandet att en dödsdom innebär extra hög rättsäkerhet så jämförelsen med rysk roulette fattar jag inte. Den procentuellt största risken är ju att mördare går fria. Nu har jag ju inte heller sagt att jag är för bevarandet av dödstraff, jag startad tråden för att påpeka det oriktiga i Susannas, och senare Billy Butts, påståenden om att avrättade skulle ha bevisats oskyldiga mha DNA test.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2008-09-24 20:27:00
|
|
CMO |
Jag är inte anhängare av DDT, jag är motståndare till överilade förbud. Svenska wikipedia bör för övrigt undvikas om det inte gäller specifikt svenska företeelser.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2008-09-24 20:37:00
|
|
Jocke S |
23&24 Ja jag har ju inte att göra med dina åsikter annat än i debatt men det gläder mig, 23& 24. Förbud att utrota vargen? OK? Ta bort rödlistningen av isbjörnen som Palin vill? Inte OK? När det gäller DDT, och inte minst toppen i näringspyramiden¨som rovfåglarna, så kan du säkert hitta material i USA om vithövdad havsörn. Det är välkänt vad som orsakade problemen, miljögifter. Kondoren är i stort sett borta i det vilda.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2008-09-24 20:44:00
|
|
CMO |
Nu kanske vi ska hålla oss till ett ämne i taget detta fallet Annika Deasy Östberg/Amerikanskt rättsväsende. Jag ställer inte upp på några husförhör map din "miljökatekes".
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2008-09-24 20:56:00
|
|
Jocke S |
26 OK, jag skall lämna dig för tillfället. Men ämnet kommer upp igen, var så säker. Kanske bra att känna till läget för nationalsymbolen!
|
| |