Tragedin den 11 september

Inlägg #1: Postat: 2001-10-14 17:00:00
tobias
även om de för en dålig politik som missgynnar befolkningen så måste vi ju hjälpa dem. själv tror jag att fattiga länder genererar korrumperade politiker och dålig politik och inte tvärtom som du tror. oavsett hur det ligger till behöver de hjälp.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-14 23:00:00
gisela
De borde få hjälp att få nytt styrelseskick, och det är en rysligt känslig fråga. särskilt just nu, med talibaner och allt. att bara ösa in pengar i landet hjälper knappast, dels för att problemet kvarstår och dels för att politikerna är just korrumperade. när man lättade sanktionerna mot irak byggde saddam 18 nya palats liksom. Bort med byråkratin - bort med korruptionen. nu hade saddam inte så mkt med byråkrati att göra, men som exempel på att det inte hjälper att bara bistå med pengar
Inlägg #3: Postat: 2001-10-15 08:02:00
tobias
att bara ösa in pengar tror inte jag heller är lösningen, man måste se till att de går till något vettigt som bygger upp deras länder. inte skänka pengar som går till fel personer i landet eller som bara går till mat för att hålla dem vid liv. jag tror vi är överrens ändå. ;
Laddar...