Inlägg #21: Postat: 2008-09-15 20:36:00
|
Kent Katt |
En femma för en välskriven och intressant artikel.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2008-09-16 00:30:00
|
Janne B |
Tack för det Kent Katt.Mina prestationer är numera lite ojämna men den här gången funka det nog, bara ett par stavfel. Som nyutbildad socionom var jag under några år chef för den öppna åldringsvården i Umeå. Det handlade då om pensionärsbostäder samt "hemsamariternas" verksamhet. Sedan har frågan följt mig.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2008-09-16 01:18:00
|
Kent Katt |
Jag hade ju skrivit "elstötar" i stället för "el-stötar". Annars såg jag bara ett fel: "fick" i stället för "få". Ett slarvfel helt enkelt. Sådant som händer även Kent Katt. - Det där med pensionärsbostäder kan vara intressant, ja. Det kanske man annars inte tänker på förrän det är aktuellt för en själv?
|
|
Inlägg #24: Postat: 2008-09-16 10:25:00
|
Janne B |
KK Dessa pensionärsbostäder låg nära det dåtida ålderdomshemmet så de boende hade nära till en matsal. Därtill kunde vi samutnyttja personal. Det var inte så dumt. Numera kallas ju detta för serviceboende - man beställer vilken servicegrad man vill ha.// Jag överväger ibland om ett bindestreck underlättar läsförståelsen eller tvärtom. Jag följer oftast Words råd men inte alltid.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2008-09-16 11:19:00
|
Kent Katt |
Samutnyttja personal? Gruppsex? Nej, det låter inte så dumt. - Vill man inte alltid ha bästa service? - Word ville inte ha bindestreck, nej?
|
|