Är det säkert att du inte är lite bisexuell?

Inlägg #1: Postat: 2008-08-30 05:58:00
Tanqpeter
På kort sikt skulle nog mänskligheten te sig en aning mer harmonisk, men av naturliga skäl senare dö ut. Att få vissa män och en del kvinnor på den här planeten att bete sig något mer kvinnligt, ger genusvetenskapen sitt existensberättigande. D.v.s. en utjämning mellan könen borde vara av godo; att se till personligheten i första hand och betrakta könet som ett, "fodral".
Inlägg #2: Postat: 2008-08-30 10:29:00
Inger Olsson
Tanqpeter: Om alla män raderades ut skulle redan på kort sikt kvinnorna bli helt förtvivlade, menar jag. Ty nu skulle alltför många kvinnor i världen inte kunna skicka ut sina män i etniska o religiösa krig. Hon skulle förlora sin egenkonstruerade givna rätt att göra livet surt för t ex svärdottern. Den feministiska genusvetenskapen, en akademisk vetenskaplig gren o upprättad p g a djupa konflikter med biologerna, skulle per automatik direkt upphöra. Och därmed också det omänskliga könskriget. Men nu skulle kvinnor, som grupp, inte längre kunna hävda "Blame the victims" i någon socialt konstruerad "hemmagjord" könsmaktsordning. Personligen valde jag hellre att DÅ få avsluta livet. Sannolikt skulle inte mycket bli gjort, men fortsatt kvalificerat gnäll med alla dessa kärringar runt omkring en. Så tråkigt det skulle bli! Harmoni är mer än det du ev. drömmer om.
Inlägg #3: Postat: 2008-08-30 10:45:00
Jocke S
Här är mitt svar till nr 1. Problemet är inte om män och kvinnor periodvis närmar sig eller fjärmar sig från varandras könsroller. Båda könen korsar på olika sätt ständigt gränsen mellan oss, detta är ju det intressanta! Problemet idag är att detta nu sker genom statliga dekret tvärsemot allt snack om tolerans och mångkultur! Och att samtidigt det mesta av "manlighet" nedvärderas rakt av, medan det kvinnliga uppvärderas rakt av. Nästan helt utan några nyanser eller objektiv kritik. Det kvinnliga "är positivt", det manliga "är negativt" i den toppstyrda politiken och debatten, punkt slut!
Inlägg #4: Postat: 2008-08-30 17:21:00
CMO
#3 Instämmer nästan helt med dig här Jocke.
Inlägg #5: Postat: 2008-08-30 18:39:00
Jocke S
4 Det var som attan! Måste notera i min kalender... Men nära skjuter ingen hare. Så mot vad syftar "nästan"? Skulle bara vara kul att få veta!
Inlägg #6: Postat: 2008-08-30 19:23:00
CMO
Stryk "nästan", jag håller med.
Inlägg #7: Postat: 2008-08-30 19:52:00
Jocke S
6 Kors i taket! Det ligger väl inte en hund begraven...?
Jag får då kontra CMO:s fina nävgrötsrecept som inte kom till användning idag, det är ju ändå lördag! med min nylagade lammiddag. Jag steker upp fina lammstektsbitar, kokar lite på slutet i rapsolja ekologisk och wokar grönsaker, däribland champinjoner eko. Serveras med ris eko förstås! och Åbro ekologiska öl. Och en liten jäkel ej eko men det finns. Under tillredandet njuter jag av lite rödblask, chilensk eko. Nävgröten får vänta men en dag så...
Laddar...