|
Inlägg #1: Postat: 2008-08-27 14:33:00
|
|
Inger Olsson |
Diplomaten: jag får nog "lukta mig till" vad du syftar på? Med anledning av att du nämner Livets Ords förskola så menar du att de somaliska förskolorna i Tensta/Rinkeby även Malmö är s k koranskolor, privata men offentligt finansierade? Jag säger bara NEJ till hjärntvättning av barn oavsett om det handlar om feministisk genusvetenskap, religiös el. politisk dogmatism!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-08-27 14:36:00
|
|
Inger Olsson |
forts/ En numera vuxen kvinna, uppväxt i Maranatharörelsen o dess egen skola, stödd av Skolverket fick nu skadestånd p g a att hon stämde staten eller var det kommunen? för att myndigheterna inte sett till barnets bästa. Föräldrarna gjorde det ju inte... Hur många stämningar kommer vi att få se inom snar framtid? Jag misstänker många! När vi har en lagstiftning dels förbud av barnmisshandel samt vad förskola/skola ska verka för - bl a analytiskt o kritiskt tänkande. Då är det helt in absurdum när stat o kommuner i nästa andetag godkänner att "de barnen" - av kulturella skäl dessutom! - ska utsättas för kvalificerad psykisk o även fysisk misshandel på dessa religiösa skolor. Ja, det är fanimig inte klokt!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-08-27 14:48:00
|
|
Diplomaten |
Ja, det är inte klokt. Du har bra luktsinne Inger, ja offentligt finansierade religösa skolor. Dogmer bankas in redan i 1-2 års åldern, halleluja!!!
|
| |