Inlägg #1: Postat: 2008-08-26 16:11:00
|
Beth4020 |
Och det är detta anonyma som ibland kan bli ett aber då man inte behöver stå för vad man säger. Därför har jag tagit beslutet att gå ut med mitt eget namn för att jag tvingas tänka på vad jag skriver innan jag lägger ut det.....och så även kommentarer. varför ska internet vara ett forum där man kan avreagera sig? Varför inte samma förhållningssätt som när vi möter någon IRL?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-08-26 16:23:00
|
Jocke S |
Kan hålla med om det här med anonymiteten. Jag står som du med förkortning i kommentarerna, en slags kompromiss så man ev. slipper få sitt dopnamn besudlat...Men sedan tror jag att vi kanske behöver få någonstans att avreagera oss offentligt? Eller? Vi kan knappast skrika på stan utanför demonstrationer. Och media skiter i folk i allmänhets åsikter. Är man kändis kan man i viss mån få publicerat vad skräp som helst som ofta i DN:kultur... i politiskt korrekta ämnen. Det finns nog en uppdämd frustration hos många att få skriva av sig. Men det innebär ju inte att man bör gå till personangrepp, vilket jag iaf påpekat här på sourze ett antal gånger. Fast felat nån enstaka gång.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-08-26 16:50:00
|
Beth4020 |
Jo, det har nog gått lite mode i att avreagera sig offentligt...i alla fall när ingen vet vem man är. Hur många vågar stå upp för sin sak om man har dem ansikte mot ansikte? Och någonstans; varför måste vi avreagera oss så att andra männiksor tar illa upp och mår dåligt på internet? Är detta ett forum för frustration där man till vilket pris som helst ska säga vad man vill utan att tänka på vem som är mottagare?
|
|