Det underbara med humanism

Inlägg #1: Postat: 2001-10-13 02:17:00
Lena
Tragiskt ur vår synvinkel Juanita. Men vi är icke allena rådande. Mats må vara ung och ha åsikter som sticker i våra ögon...han har sina och vi måste respektera dom, eftersom varje invidvid har rätt till sina egna åsikter. Jag strider emot dom men likväl kan jag inte neka honom rätten.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-13 11:55:00
Kim
Respektera dom? Nja...men inte neka honom den rätten.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-13 12:35:00
Lena
Kim: Jag menade ju att vi måste repektera att han har andra åsikter, alltså inte respektera åsikterna i sig. Jag var otydlig som attan:
Inlägg #4: Postat: 2001-10-14 03:13:00
Juanita Zanetti
Jag fattar, vi lever i en demokrati, i den finns friheten at tycka och tänka som man vill, yttrandefrihet. Det är andra sidan av myntet, det jag inte fattar är hur de tänker. De lever i en demokrati, i Sverige så kan vem som helst börja på universitetet och det kan du glömma i en diktatur. Hur skulle ett sådant samhälle se ut, där bara överklassen har råd med utbildning? Jag älskar Sverige för att det är så fritt och vi alla har nästan samma chans.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-14 03:14:00
Juanita Zanetti
Jag är ganska packad just nu så jag vet inte om jag skriver något vettigt. Jag läste igenom svaret och fattade noll. Ni kanske fattar vart jag vill komma.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-14 03:18:00
Lena
Jodå Juanita, jag förstår hur du menar: Vi har en frihet som är få förunnat och vi uppskattar den inte till fullo.
Inlägg #7: Postat: 2001-10-14 12:17:00
Juanita Zanetti
Tänk dig att de flesta som vill ha en fascistisk stat är de som inte kommer att vara något annat är hårdarbetarna. Jag har aldrig fattat varför fattiga människor drar sig till högern. Har du? Jag kommer nog inte att vara fattig när jag är vuxen men jag kommer alltid att vara en humanist, jag kommer alltid at älska den vanliga människan, jag kommer alltid att känna för människan. Spelar ingen roll om det är en svart, vit eller gul människa.
Laddar...