Inlägg #1: Postat: 2008-08-19 00:00:00
|
CMO |
Sannolikheten för att någon av dina kompisar lite då och då ska råka ut för extremt ossannolika händelser är 100
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-08-19 01:50:00
|
Elvy |
Min systers dåvarande man, och och en av deras närmaste grannar en kvinna, hade legat med varann och blivit avslöjade. En kort tid därefter så hamnade denna kvinna och jag som patienter i samma sal på Sahlgrenska sjukhuset, det var första gången jag träffade henne, jag är i ansiktet mycket lik min syster, och jag märkte därför att denna kvinna gav mej undrande blickar, efter ett par dagar så fick jag besök på salen av min syster och hennes man, han vände på klacken i dörren, men både denna kvinna och min syster såg då ut som dom såg ett spöke.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-08-19 07:09:00
|
Per W |
Det är hela tiden snubblande nära att en massa "osannolika" händelser inträffar, så det är inte konstigt att någon av dem slår in.
Det som skulle vara "osannolikt" är att förutse dem innan.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-08-19 08:37:00
|
Janne B |
Kan någon hjälpa mig att uttyda mitt favorit CMOrakels uttalande? Sker det hela tiden mirakler omkring oss - det är bara det att vi inte ser det? Jag skulle snarare säga att de flesta människor någon gång under sin livstid råkar ut för helt oförklarliga saker. Men inte "då och då ska råka ut för extremt ossannolika händelser är 100". För då skulle det surra om sådana historier vid varje kaffebord. Nu ska jag gå på Kondis snart o träffa brorsan med familj! Sannolikt har de klarat trafiken i Göteborg och genom skogen här!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-08-19 09:52:00
|
Valdemar J |
#4. "Det är sannolikt att något osannolikt kommer att hända." -Aristoteles. Detta beror delvis på att det händer väldigt mycket.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-08-19 09:58:00
|
Jocke S |
Vår hund kan skilja ljudet från min bil och andras. Och sannolikt brukar du handla för sådär omkring 250:-, precis som jag för ca 700:- till varje helg. Men allt styrs av orsak och verkan. Även viljan - sannolikt.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-08-19 10:29:00
|
Janne B |
Jocke 0958/ Det du säger om hunden och mina inköp stämmer långt. I grunden anser jag att allt styrs av orsak och verkan. Annars vore jag vidskeplig. Men ett antal ggr i livet hajar man allt till . Nu är det ngt som inte stämmer!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-08-19 21:04:00
|
Sunny |
Jag tror att det är helt osannolikt t.ex att vi är den enda bebodda planeten i Universum! Så många solsystem med så många utvecklingsmöjligheter:liv på en enda pytteplanet ensamt verkar osannolikt.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-08-20 09:45:00
|
Janne B |
En rysk vetenskaplig ubåt ska nu ner på 800 m djup till en vulkan som ständigt är i gång. Där ska den söka alternativa livsformer som kan ha uppstått helt utan amband med övrigt liv på Jorden. Jag ber att få önska dem lycka till!
|
|