Bli inte sjuk för då kan du dö

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2008-08-08 13:17:00
RebellRobban
Grattis! Har du vaknat? Det är väl ingen nyhet för mej att myndigheter beter sej illa å behandlar vissa medborgare som skit!Konstigt att jag röstade nej till Eu 1995! Å konstigt att man fortsätter å vara REBELL..
Inlägg #2: Postat: 2008-08-08 13:29:00
Elvy
RebellRobban. På vilket sätt har myndigheter betett sej illa mot dej
Inlägg #3: Postat: 2008-08-08 14:49:00
Sunny
Bra att du tar upp detta.Man måste veta vad man lider av själv för att få rätt vård många gånger.Särsklit gäller detta medelålders o äldre kvinnor SVB sveda värk o brännkärringar stod det i journalerna för inte länge seda
Inlägg #4: Postat: 2008-08-08 14:56:00
Sunny
Kampen emot vården o dess otillgänglighet är ofta lika svår o tung som kampen emot själva sjukdommen.
Det har alltid varit så men de gamla förr accepterade det på ett sätt vi inte gör i dag.
Min gamle fosterfar forts
Inlägg #5: Postat: 2008-08-08 14:58:00
Sunny
fick en blodpropp i benet men blev hemsänd utan våd:han hade fyllt 70.
Senare när han var över 86 blev han sjuk med värk i hela kroppen.Läkarna tog prover o sade att han var frisk sonm en ungdiom:ingenting var fel
Inlägg #6: Postat: 2008-08-08 15:00:00
Sunny
forts Jag bodde utomlands men ringde ofta hem o han sade sig vara hur frisk som helst.Lyckligtvis drömde jag natt efter natt om hans onda axel o tog mig hem.Där satt mycket riktigt en stor knöl.När jag röt till om metastaser tog de till slut in honom på sjukhus
Inlägg #7: Postat: 2008-08-08 15:02:00
Sunny
forts men de vägrade ge honom smärtlindring för vad de kallade hans reumatism: de tog ifrån honom de magnecyl jag köpte o först när jag hotade hämta min vännina jornalisten fick han morfin.Han dog några dagar därefter:obduktionen visade på 8!! större cansertumörer o många metastaser.De satt i lungorna,magen,tarmarna, levern.han måste ha haft gräsliga smärtor
Inlägg #8: Postat: 2008-08-08 15:04:00
Sunny
Vi höll på att ordna för atat ta hem honom men han dog söndagen innan:vi hade bokat ambulanstransport till måndagen. Nu när Min Käre är så svårt sjuk litar jag bara på mig själv.Det gäller hela familjen.
Inlägg #9: Postat: 2008-08-08 15:58:00
Nick
Hörrudu RR, på vilket sätt är läkare en myndighet? Vad har EU att göra med att Sverige har inkompetenta läkare? Ser du någon skillnad mellan landstings- eller privatanställda läkare? Ditt inlägg är ett goddag yxskaft svar ....
Inlägg #10: Postat: 2008-08-09 16:13:00
Ramona Fransson
Dessvärre är det nog så att en hel del läkare borde ha odlat gurkor istället för att ta hand om människor. Lite av ett lotteri att få tag på rätt läkare. Just att ta blodprover, skicka till labb, kostar mycket pengar, en del snålar med det livsviktigaste. I blod och urin kan man utläsa en mängd information om hur man mår. Cancer är en av sjukdomarna som man kan få reda på via olika blodprov, vita och röda blodkroppar uppför sig inte som de ska om det finns misstankar om cancer. Men tyvärr, är det återigen människan bakom som är misstaget för att andra dör. Mycket, mycket tragiskt.
Inlägg #11: Postat: 2008-08-09 18:31:00
Pia K
Varför tog du just gurkor Ramona? :
Inlägg #12: Postat: 2008-08-09 19:48:00
Mats TCM
Alla civilingenjörer är hett eftertraktade på arbetsmarknaden! Min bor som för övrigt är teknologie.doktor också kan välj aoch vraka hur som helst och han är man. Det intressanta i kråksången är att då de flesta chefsbefattningar inom näringslivet utgörs av manliga civilingenjörer/civilekonomer så fördrar dem ändå att ofta anställa kvinnor. Intressant, ty detta går ju på tvärs mot vad feministerna hävdar, d.v.s att män alltid anställer män inom näringslivet.
Inlägg #13: Postat: 2008-08-09 19:50:00
Mats TCM
Jag har själv en anhörig som höll på med rekrytering av personal till ett företag man och fysikprofessor. I sin iver att få in fler kvinnor kunde man faktiskt anställa en kvinnlig civilingenjör och rata en manlig civilingenjör och teknologie.doktor trots att alltså mannen är mer kvalificerad och med en doktorshatt så föredrog man ändå att anställa kvinnan trots mindre utbildning. Jag har själv sett papper på detta och tycker det var intressant.
Inlägg #14: Postat: 2008-08-09 19:54:00
Mats TCM
Jag blev bara så jävla förbannad under sjuksköterskestrejken när kvinnliga sjuksköterskor nästan kräver samma lön som civilingenjörer oaktat kön. Jag vet flera kvinnliga civilingenjörer som var ursinniga på de kvinnliga sjuksköterskorna och sade något i stil med: "det är ju inte direkt teknisk fysik de läst utan löjlig omvårdnadsvetenskap". Jag delar den kvinnliga civilingenjörens uppfattning!
Inlägg #15: Postat: 2008-08-09 19:56:00
Mats TCM
Sedan tycker jag det är jäkla konstigt att de kan jämföra helt olika yrkesgrupper rakt av sådär. Det kan man naturligtvis inte göra. Och argumentet om att det skall ge mer betalt att arbeta med människor än med maskiner håller inte! Låt oss då alla arbeta med vård, ty då blir väl ingen sjuk. Vi måste uppmuntra fler tjejer att bli tekniker/ingenjörer!
Inlägg #16: Postat: 2008-08-09 19:58:00
Mats TCM
Min erfarenhet av rekrytering inom näringslivet är att man som regel tittar på bakgrund och inte på vad man har eller inte har mellan benen.
Inlägg #17: Postat: 2008-08-09 20:21:00
Pia K
ingen kommentar till det inlägget!
Inlägg #18: Postat: 2008-08-09 20:21:00
Mats TCM
Jag anser för övrigt att det är alldeles för mång aempatilösa kvinnor som arbetar med sjukvård i detta land! Många kvinnliga sjuksköterskor de flesta sjuksköterskor är ju i.o.f.s kvinnor verkar helt klar tvara utan empati och engagemang. Naturligtvis inte alla, men tillräckligt många för att det skall utgöra ett problem.
Inlägg #19: Postat: 2008-08-09 20:23:00
Mats TCM
Du behöver inte kommentera heller Pia K, ty jag konstarerar bara faktum. Jag menar bara att snacket att alla manliga chefer inom näringslivet skulle vara mullig amansgrisar som ständigt missgynnar kvinnor faktiskt är fel. Lite kjoltyg även inom näringslivet är väl alltid trevligt att se:, eller hur?
Inlägg #20: Postat: 2008-08-09 20:44:00
Pia K
Nu tar jag en paus!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...