Cims Blogg 2008!

Showing page 3 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #41: Postat: 2008-10-05 13:18:00
Kent Katt
Jag bor inte i en lada, Valdemar. Det har jag inte råd med. Jag bor i en låda. Men nu tänker jag för en gångs skull hörsamma dig. I kvalitetshöjande syfte tar jag nu ingen annan än Edgar Allan Poe i Bertel Gripenbergs översättning till hjälp och kryddar denna kommentar med följande skönklingande citat: "Jag antar att ingen av de närvarande var ovan vid en dödsbädds fasor, men dock erbjöd herr Valdemar i detta ögonblick en så frånstötande syn, att vi alla vek tillbaka från hans bädd."
Inlägg #42: Postat: 2008-10-05 13:52:00
Kent Katt
Citat: "...och sen ser ut som en dum fisk när han frågar vart i hela världen jag fick tag på den akustiska versionen..." Nu var det inte salig Poe som citerades; nu citerade jag ingen mindre än ohängda Efraimsson. Ni vet, hon som tutar och kör i diket hela tiden? I och med att hon tillhör det oförbätterliga könet så kommer hon självklart att protestera högljutt när jag nu har mage att påstå att "vart" användes felaktigt i citatet i fråga men att "var" hade haft all rätt i världen att befinna sig på samma plats. Tut.
Inlägg #43: Postat: 2008-10-05 14:09:00
Kent Katt
"En person med fötterna på jorden, som vet vad hon vill, med självförtroende- och insikt, hon har en friare väg till pengar, för det finns vägar överallt och hinder bygger man helt själv." Så skriver Efraimsson. Nu svänger jag med min svans och vips kan vi läsa följande i stället: "En person med fötterna på jorden, som vet vad hon vill, med självförtroende och -insikt, hon har en friare väg till pengar, för det finns vägar överallt och hinder bygger man helt själv." Som synes borde inte Efraimsson få placera ut bindestreck helt själv. Inte ens halvt själv. Tut.
Inlägg #44: Postat: 2008-10-05 14:22:00
Kent Katt
"Bekräftelse är min drog, betyg blir som sex för mig." Återigen denna Efraimsson. Hur många tjejer tänker inte just så? Bekräftelse är allt. Betyg jämförs med sex. Höga betyg så klart. Detta är underförstått. På grund av att otaliga - de flesta? - tjejer tänker som Efraimsson kommer porren alltid att leva i högönsklig välmåga.
Inlägg #45: Postat: 2008-10-05 15:48:00
Kent Katt
"Showen gick ut på konstiga djurfakta, herregud.." "Det var ju.. intressant." Två citat som fångat detta djurs intresse. Nu sveper jag med min svans. "Showen gick ut på konstiga djurfakta, herregud..." Och så en gång till. "Det var ju... intressant." Även det sistnämna exemplet är nu korrekt; själv föredrar jag dock denna variant: "Det var ju...intressant." Tut.
Inlägg #46: Postat: 2008-10-05 16:04:00
Kent Katt
Valdemar, du är grumset i bägaren. Då och då rör jag med min svans upp det grums som är du. Men varenda partikel av dig återvänder alltid obönhörligt till bägarens botten igen.
Inlägg #47: Postat: 2008-10-05 17:08:00
Janne B
KK 1409/Som synes borde inte Efraimsson få placera ut bindestreck helt själv. Inte ens halvt själv// Cim började skrivahär i synnerligen unga år och det var uppenbart att hon var en stor sråkbegåvning som kunde berätta på ett givande sätt. Hon fick genast en mycket stor läsarskara. Skrivkonsten handlar inte om att sätta bindestreck rätt. Det handlar om att väcka intresse för sin berättartalang, göra egna iakttagelser, dra egna slutsatser osv.
Inlägg #48: Postat: 2008-10-05 17:18:00
CMO
#40 ArHo förstod ju inte bättre den stackarn. Den lille kattskiten däremot är rädd för att avslöja sin medelmåttiga intelligens genom at skriva något seriöst, så han kör hårt med sina "lustigheter" istället. Det kan inte vara roligt att vara så osäker på sig själv...
Inlägg #49: Postat: 2008-10-05 17:19:00
CimEfraimsson
De och dem har jag ju sagt att jag inte kan? Jag fattar ingenting. Det är ju därför jag skriver dom.. Hur fan kom ni upp i 47 kommentarer? Typ över natten.. Imponerande.
Inlägg #50: Postat: 2008-10-05 17:27:00
CimEfraimsson
Vem fan är Kent Katt förövrigt? Sitter och letar upp gamla inlägg från typ fyra år sen.. tomtenisse. Men det är ju kul att du läser iaf. Låt mig gissa, du är karl och 35? Ack, så förutsägbart. Vänta, jag ska bara..---------- va de för mågna bindesträck?
Inlägg #51: Postat: 2008-10-05 17:37:00
Kent Katt
Nej, Efraimsson, det var för många bindestreck. Men du är var inte så dålig på att gissa vem Kisse är. Jag ber om ursäkt för att jag har höjt ditt blodtryck.
Inlägg #52: Postat: 2008-10-05 17:39:00
Kent Katt
Skrivkonsten handlar om att sätta bindestreck rätt. Bland annat. Det vet ju minsta kattunge, Janne. Nu får du skärpa dig.
Inlägg #53: Postat: 2008-10-05 17:45:00
Kent Katt
CMO, tänk på hjärtat. Jag vill inte bli anklagad för att ha tagit livet av dig indirekt.
Inlägg #54: Postat: 2008-10-05 17:51:00
Kent Katt
Det finns inget som avslöjar en människas sanna natur så mycket som när man retar upp henne, Efraimsson. Men jag kan ju inte räkna med att du skall vara lika cool som jag. Tut.
Inlägg #55: Postat: 2008-10-05 17:54:00
Kent Katt
Fortsätt nu att skälla på mig, Janne, CMO och Cim. Eller morra åtminstone. Så fortsätter jag att spinna. Om ni får mig att fräsa i stället så har ni vunnit och jag drar mig tillbaka. Skall vi säga så?
Inlägg #56: Postat: 2008-10-05 17:55:00
CMO
Gäsp....
Inlägg #57: Postat: 2008-10-05 18:27:00
Kent Katt
Jag passar på att hänvisa till "Katten Oscars längtan" av Birgitta Stiefler.
Inlägg #58: Postat: 2008-10-05 18:34:00
Kent Katt
Cim, du skrev i en dikt att din mor "har varit trasig / och ledsen / och full". Nu skriver du att dina läsare skall dricka sprit i form av Bin Laden. Beklämmande.
Inlägg #59: Postat: 2008-10-05 20:52:00
Kent Katt
En viss Efraimssons försvarstal gällande en artikel som hon fick rejält med skäll för: "Jag vet vad ADHD är, och syftar på den formen där man är överaktiv och impulsiv till den grad att man liksom inte riktigt tänker innan man gör." Ja, det är klart Efraimsson vet vad det handlar om. Det kallas för självinsikt. Bra, Efraimsson!
Inlägg #60: Postat: 2008-10-05 21:00:00
Kent Katt
Rogntudju: "Nu får du tamejfan stilla dig, Cim! Kan inte redax se hit och stoppa det här helvetes tilltaget?? Vad sysslar du med? har du ingen skam i kroppen? Du borde tamejtusan ANMÄLAS!" Påminner mig om när Skäggen huserade i rutan och upprörde hela Sverige.
Showing page 3 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...