De första feministerna

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2008-07-31 08:19:00
Inger Olsson
över Mellanöstern och arabvärlden. Den nya religionen innebar en helt ny syn på kvinnornas ställning. Nya rättigheter uttrycktes mycket exakt i Koranen. Kvinnan ansågs inte vara mannens jämlike, men fick ökade rättigheter som kunde åberopas i de muslimska domstolarna.
I västvärlden, f ö r s t under 1700-talets upplysningsperiod, föddes tanken om alla
Inlägg #2: Postat: 2008-07-31 08:31:00
Inger Olsson
forts/ människors lika värde. Kvinnan var dock exluderad ur detta enär hon inte hade förnuftets kapacitet! och det var genom detta i kombination med dessa nya tankegångar som "feminismen" föddes. Ur ett historiskt perspektiv kan "feminismen" delas in i vågor. Ordet "feminist" är ju en medicinisk term på en man som inte har utvecklade könsegenskaper.
Inlägg #3: Postat: 2008-07-31 08:32:00
Inger Olsson
forts/ Först 1945, tror jagkan jag finna ordet i Uppslagsverk på "kvinnans kamp för jämlikhet".
Med teoretisk feministbildning föds genusvetenskapen i USA på 70-talet p g a att man faktiskt inte kunde bemöta biologerna! Nu skapas doktrinen: "Det privata ÄR politik" D v s offentligt. Där står vi idag men protesterna blir allt högljudda? Könskrig blev kontentan o tja, barnen, människans avkomma, är väl de som har fått betala mest?
Inlägg #4: Postat: 2008-07-31 08:32:00
Inger Olsson
forts/ Har lite bråttom så kanske finns något fel...
Inlägg #5: Postat: 2008-07-31 08:33:00
ArHo
Det finns tre kärringar på Sourze som aldrig någonsin kommer att ta sitt förnuft till fånga! Alla läsare måtte sprida rycktet gå in på Sourze och läs vad tre hysteriska kärringar håller på. Självklart så namnges dessa oförbätterliga typer och blir klassade som femministskräck! Den värsta kärringen har signaturen CMO han är Sourzehoran nr 1, hans inlägg på detta forum är vad fnask yttrar sig när hon inte får betalt för sina tjänster!
Inlägg #6: Postat: 2008-07-31 08:36:00
Inger Olsson
5 ArHo: Bör du inte stängas av nu? Suck...
Inlägg #7: Postat: 2008-07-31 08:38:00
ArHo
Du kan dra åt Helvete! En större idiot i vårt land finns inte!
Inlägg #8: Postat: 2008-07-31 08:40:00
Inger Olsson
7 Jag trodde CMO var nr. 1. Är jag 2:a el. 3:a?
Inlägg #9: Postat: 2008-07-31 08:56:00
ArHo
Ja, du Inger, CMO är en plåga på Sourze Som är en helidiot han skämmer ut Sourze, jag har redan på morronkvisten hört en del i byn, vad de skulle göra med honom om de fick tag i CMO! Forts.
Inlägg #10: Postat: 2008-07-31 08:57:00
ArHo
Och du själv är inte ett dugg rolig längre, det är märkligt att du inte har så mycket vett i huvudet att sluta upp med dina trackasserier, detta sätter Janne i en dålig dager som försöker skydda dig, vilket andra ser som att Janne har en dålig personkännedom. forts.
Inlägg #11: Postat: 2008-07-31 08:58:00
ArHo
Om inte du någonsin kommer till insikt med ditt uppförande på Sourze, bör samtliga skylla den dåliga stämmningen på dig och ingen annan. Det är faktiskt du som är den skylldige detta är det många som har sagt till mig och åven mellan raderna från vissa händer på Sourze finns åsikten där! Alltså från och med idag bör du sluta upp med din personförföljelse mot mig! Mvh ARHO
Inlägg #12: Postat: 2008-07-31 09:24:00
ArHo
Självklart vill jag dig inget illa Inger, jag är inte lagd åt det hållet, jag är tyvärr alldeles för snäll som kan snabtt förlåta för långsint är det sista jag är! Varför kunde vi inte ge alla en chans till bot och bättring, än att fortsätta med en massa barnsligheter att använda en massa löjliga meningar om varandra. forts.
Inlägg #13: Postat: 2008-07-31 09:25:00
ArHo
Jag kan slå vad om att de flesta som skriver på detta forum är ett hyggligt folk med några undantag, som tur är så hör de inte av sig så ofta längre. Säkert är det många med mig känner ett misslyckande, som har försökt få en högre klass på forumet. Janne, Jocke jag själv och faktiskt Pia också men mer i förbifarten med yttrandet måste folk hålla på så här? Nej! givetvis inte! forts.
Inlägg #14: Postat: 2008-07-31 09:25:00
ArHo
Nu har jag friat till folkets intelligenta medvetande, nu är det upp till var och en att vilja något, för ett bättre Sourze. Vad tycker du?
Inlägg #15: Postat: 2008-07-31 09:29:00
Inger-Sofia
Hej Yngve Trevligt att "se" dig igen.Och läsa dina artiklar Som alltid är intressanta. Kram
Inlägg #16: Postat: 2008-07-31 09:59:00
Janne B
ArHo Så fort "gamle" Yngve dyker upp här igen så får han genast ett stort välkommen och beröm. Jag instämmer, Hurra för Yngve! Vad kan du lära av detta ArHo? Hur vinner man respekt för sin person och sitt skrivande? När fick du ett beröm eller erkännade sist utöver det som spelets drottning Ragnhild kan kosta på sig?
Inlägg #17: Postat: 2008-07-31 10:07:00
Janne B
ArHo / Sluta fixera dig vid Ínger och CMO för de ser dig nog som en loppa i Universum. Det blir rätt ojämlikt.Koncentrera dig på ditt ledarskap nu när du har gula tröjan genom 30 inlägg per dygn ibland. / I morgon är det stor cykeltävling här och i Vårgårda.
Jan Brunnegård, Herrljunga 69 år.
Inlägg #18: Postat: 2008-07-31 11:26:00
ArHo
Janne, att du är lyckligt lottad, att inte vilja förstå, att det finns något som heter ära och heder som du sätter på spel med dina kommentarer är ju sant och riktigt. Om du lever ditt liv med skygglappar på, för orsak och verkan, förbättrar inte mina odds. forts.
Inlägg #19: Postat: 2008-07-31 11:26:00
ArHo
Var lite klarsynt och läs nogrant om de smädelser jag får utstå, men detta accepterar du helt uppenbart! men när jag går i försvar för min heders skull, så är jag boven i dramat? Detta upprepas varenda gång när du är inne på tråden och tilltalar mig. Varför? jo,för att du är en fixstjärna som gjort sitt på Sourze och detta skyller du på mig. Och du skall tala om att vinna respekt, tillåt mig småle, åt din barnslighet.
Inlägg #20: Postat: 2008-07-31 12:46:00
Janne B
En signatur utan säker identitet har ingen heder och är att försvara, ingen kan smäda fyra bokstäver. Jag står rak i ryggen med namn och adress och skonummer om så behövs. Jag tycker det går utmärkt, ingen skäller på mig, Du liksom bara gnäller lite. Skonummer 47!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...