|
Inlägg #1: Postat: 2008-08-03 18:06:00
|
|
Inger Olsson |
Tja Pia K: om jag ska vara riktigt ärlig, när man nu, ofrivilligt kanske man ska säga, har fått följa din o RebellRobbans relation på Sourze, så kanske denna artikel triggar igång en ännu mer arg RebellRobban? OM jag hade varit dig hade jag avstått att skriva denna artikel. I alla fall i tid o rum. När det gäller att "skylla ifrån sig" så avstår man hellre att kommentera de som så gör än deklarerar det? Relativt överflödigt kanske att göra? Det där med att "kasta sten i glashus"...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-08-03 18:46:00
|
|
Pia K |
Ja, det kan man ju tycka, men jag tycker att det är ett allmängiltigt problem. Det är sälla man ser , att folk tar på sig skulden själva, för sina egna eventuella fel, om man nu ska kalla det så.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-08-03 18:48:00
|
|
Pia K |
Jag tror nästan att redaktionen vill ha lite liv i kommentarerna, annars skulle de ju inte publicerat den här s.k. artikeln, för den var ju inte speciellt välskriven!
Me
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-08-03 19:04:00
|
|
Inger Olsson |
Pia K: visst har du rätt i att det nog finns få som tar på sig skulden/en del av skulden direkt i en relation. Tvärtom, "bankar" de på varandra. Jag menar att RebellRobban kommer ju sannolikt att tolka din artikel utifrån s i n a erfarenheter o det blir kanske än värre påhopp? Och sen svarar du o så är ni igång igen? Fast, det vill nog också redaktionen, som för inte så längesen deklarerade att de tänkte föra "Kvällspresstuk" på Sourze. Så där har du nog en poäng.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-08-03 19:08:00
|
|
Inger Olsson |
Kanske skriva en artikel HUR man gör i ett förhållande som är infekterat eller på väg att gå "åt helvete"? Hur stoppar man detta "bankandet" i tid? Jag vet faktiskt inte. Bara vad jag själv alltid har sagt då, vänd till den andra/andre: "att du har säkert rätt i det o det", så går liksom luften ur. Och då kan man garva istället?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-08-03 19:32:00
|
|
Pia K |
Ja du Inger- Robban har säkert rätt i det han säger. Men jag är ingen oärlig person. Att bli utpekad som om man har en kö efter sig, när det är bara fria fantasier- är ju absurt!!
Robban har varit min största kärlek- men tyvärr, gick jag bet. Du vet Inger- livet- är inte bara relationer.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-08-03 19:39:00
|
|
Inger Olsson |
Det kan inte vara så roligt att få höra av den man älskar, typ: "jag vill inte ställa mig i DEN kön..." Om det är n å g o t som sårar en kvinna som älskar så är det just sådana uppkast. Sen om man som äldre kvinna ska ha en relation med en yngre man så får han nog vara härdad. En "gambler" typ ;- Som har passerat tonåringens föreställningsvärld o som ser livet som det ÄR.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-08-03 20:56:00
|
|
Pia K |
Heter de inte Kristen Demokratisk Samling, partiet? Deras ledare Göran Hägglund, pratade om partiets budskap i morgonradion häromdagen.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-08-03 23:24:00
|
|
Pia K |
Tyckte bara det var intressant att ta del av deras resonemang vad gäller den svenska välfärden. Jag är inte särskilt bra på politik, men åsikter har jag i alla fall!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-08-03 23:39:00
|
|
Inger Olsson |
Pia K: personligen tycker jag Göran Hägglund verkar vara en rakryggad o öppen ledare.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-08-03 23:41:00
|
|
ArHo |
Inger, har man hört Göran Hägglund i den politiska debatten, får man frostbrytningar!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-08-03 23:43:00
|
|
ArHo |
Politik skall handla om realism och det saknar alla partiledare!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-08-03 23:46:00
|
|
Pia K |
#10 tycker du det? Ja, vad ska man säga. Dom har tydligen frossbrytningar över Prideveckan i alla fall.
Dom är väl konservativa. Har intressanta åsikter om äktenskapet.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-08-03 23:50:00
|
|
Pia K |
# 12
Alltså, det kan var sant, eftersom intresset för politik är överlag ljumt i Sverige. Bara tjat och gnäll från alla håll. Ett samhälle är en komplicerad apparat. Själv tycker jag att man försvårar i onödan. Ta tex. SFI.Har jag undrat över länge, vad man ska med det till?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-08-03 23:54:00
|
|
ArHo |
Inger, de fick nog detta när de hörde Alexander Bard uttala sig om i TV att äktenskapet mellan man och kvinna infördes av de borgliga på mitten av 1800 talet. Och de jävliga var att de andra i panelen av bögar höll med honm den idioten!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-08-03 23:56:00
|
|
Inger Olsson |
Man behöver inte dela Göran Hägglunds åsikter. Inte alls på någon punkt egentligen. ArHo drar ju öronen åt sig -så klart- när G H talade om "Stöveltrampare i Riksdagen". Det kan ju en mer idiot än ArHo begripa.
Pia K: När det gäller SFI - Svenska för invandrare i Sverige så är det en pinsam historia. Har inte träffat någon invandrare som eg. har lärt sig något vettigt under dessa timmar, som för det mesta handlar om att slå ihjäl tiden.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-08-03 23:59:00
|
|
Pia K |
#16 Precis! Och jag räknade ut det alldeles själv! Skulle gärna ägna mig åt politik, men har ingen bakgrund. Annars skulle saker och ting ske snabbt- kan jag lova!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2008-08-04 00:01:00
|
|
Pia K |
Men- BWO är i alla fall ett proffsigt band!
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2008-08-04 00:07:00
|
|
ArHo |
Pia K det kan jag hålla med om och därför skall han hålla sig till detta som han har kunskap om! Men efter hans utspel på Tv som gkorde folk rsande och förbannad på AB så är han inte heller välkommen på TV längre i något pratprogram.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2008-08-04 00:13:00
|
|
Inger Olsson |
ArHo: har du nu ändrat dig IGEN på sådär några timmar? Var det inte DU som förespråkade individualister? Vad man än tycker om Alexander Bard så är han i a f en sådan. Och har alltid varit.
|
| |