|
Inlägg #21: Postat: 2008-07-29 13:06:00
|
|
Inger Olsson |
Vänsterklientelet klarar nog det mesta. Så härdade som de är av K Marx. Värre är det med mig. Jag menar, jag säger kanske "Ta på dig för helv...!"
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2008-07-29 13:11:00
|
|
Inger Olsson |
Det var kanske du Ragnhild som inspirerade Hasse Alfredsson? När killarna började muddra fröken så sa hon: "Sluta inte jag kan skriva ut en check"...
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2008-07-29 13:12:00
|
|
Ragnhild Blücher |
Du som varit här så länge Inger, har ju desto större anledning att visa dig. Är du vacker, som jag var i ungdomen ? - Själv så doppar jag fortfarande tårna i vattnet här på sourze, och känner av "tempen" lite !
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2008-07-29 13:19:00
|
|
Inger Olsson |
Transföring.... Behöver inget bevisa.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2008-07-29 16:49:00
|
|
Mats TCM |
Det vet jag därför att jag har varit i kyrkan med dem tonvis med gånger, därvidlag vill dem inte ens följa med mig till den homosexuella klubben "Torget" i Gamla stan jusr därför att det just är en homosexuellklubb. Men jag är alltså själv superhetero!
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2008-07-29 16:50:00
|
|
Mats TCM |
Häng med till kyrkan i Bandhagen med mig då och träffa dessa latinskor om du inte vill tro mig! /Mats TCM
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2008-07-29 17:08:00
|
|
Inger Olsson |
Tja... Och du tar ev. oväntade konsekvenser? Man kan få mycket hårt i huvudet...
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2008-07-29 17:09:00
|
|
Mats TCM |
Svar till Janne B och Inger - Sofia! Jag menar bara att det är lite ovanligt att år 2008 träffa på kvinnor som är emot abort, homosexualitet, feminism m.m. Nu under EuroPride veckan paratas det nästan dygnet runt om feminism, queer, transa m.m i stan, jag vet knappt vad sådant är. Men just därför tycker jag det är lite småkul med dessa tjejer som går emot strömmen.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2008-07-29 17:11:00
|
|
Inger Olsson |
Men TCM: varför övertygar du dem inte ist för att, som du skriver, busa med dem? Om du nu bara måste ha med dem till en bögklubb...
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2008-07-29 17:12:00
|
|
Mats TCM |
Ännu roligare är att de är unga och mycket attraktiva. Kyrkan som jag brukar träffa dem i ligger i Bandhagen och jag togs dit av en spanjorska som jag är bekant med. I dessa tidevarv när det pratas om hur fantastiskt det är at vara homosexuell jag skiter i om man är det, det är ett fritt val så är det kul att träffa sådana tjejer som blir glada när man säger att man är heterosexuell och söker efter romantik. Känns lite exklusivt i dessa tider!
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2008-07-29 17:15:00
|
|
Mats TCM |
Inger Olsson menar jag! Jag kan inte övertyga dem! De tror benhårt på Bibeln! Oftast är ju homofobi, feminismfobi och motstånd mot abort en manlig företeelse. Något man förknippar med gamla konservativa gubbstruttar och möjligtvis en och annan tantskrutt, men i det här fallet är det faktiskt tjejerna som är konservativa och bakåtsträvande och inte jag. Ganska festligt egentligen!
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2008-07-29 17:25:00
|
|
Inger Olsson |
TCM: Tror inte riktigt att det är så som du skriver i 31. Har stött på många unga tjejer som närmast har hat till u n g a, i synnerhet snygga, homosexuella killar. Däremot har jag undrat om det beror på att de känner sig djupt ratade ;- Mitt intryck är att du inte verkar vara så speciellt engagerad i någon av tjejerna. Men om du är, ta henne dem till ett heteroställe så kanske DU blir prövad ;-
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2008-07-29 18:12:00
|
|
Pia K |
Jag förstår inte riktigt varför singelliv måste betyda knulla runt och onenightstand osv. som man läser här? Nån sån kultur har vi väl inte, att man bara går utanför dörren, så står älskarna och väntar?
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2008-07-29 18:57:00
|
|
Inger Olsson |
Pia K: 33 jag kan bara erinra mig att RebellRobban var inne på det. Absolut inte jag.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2008-07-29 21:19:00
|
|
Pia K |
Jag vet, ville bara inte skriva några namn, men tycker attd et är en skruvad livssyn, att allt går ut på sex!
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2008-07-29 21:22:00
|
|
Pia K |
Sex är viktigt i en relation och kräver förståelse och engagemang. Kvinnor är inga sexmaskiner. Kvinnor är människor med känslor, liksom männen och vill ha ett bra sexliv, de också. Vissa män säger att kvinnor har inte svårt med sex. De behöver ju inte göra någonting.
Inte rätt inställning, eftersom sex är som allt annat ett samarbete.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2008-07-29 21:53:00
|
|
Inger Olsson |
Pia K: de män som säger så har kanske också dåliga erfarenheter? En kärleksakt är så mycket o kräver ju att båda vågar vara i nuet o därmed visa sin sårbarhet. Även i sin längtan o åtrå. Ett möte är att även våga lyssna i tystnaden. Hur mycket jobb o tid har man inte lagt ner på dessa akter? ;- Skämt åsido. Jag bär med mig mina "skatter". Jag har avstått ifrån att springa o shoppa istället. Bland annat ;-
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2008-07-30 00:06:00
|
|
Pia K |
RebellRobban/ Vad borde jag veta?
Du som aldrig haft ett så bra sexliv som med migenligt egen utsago borde väl hålla dig för god för såna kommentarer....
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2008-07-30 00:08:00
|
|
Pia K |
...speciellt som folk bett om att slippa personliga påhopp?? Sen att jag har varit gift två gånger, förstår jag är en nagel i ögat på den svenska fördomsfullheten och avsaknaden av andliga värden!! Inget nytt för mig!!
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2008-07-30 00:09:00
|
|
Pia K |
..Men jag håller fortfarande på, att kvinnor är också människoroch inga hatobjekt som ständigt ska bli misstänkliggjorda av självgoda och egocentriska män, som inte duger till att reda ut vad som är sanning och lögn!
|
| |