kd och surrogatmödre-debatten

Inlägg #1: Postat: 2008-07-23 15:25:00
Sunny
Janne: kunskap är inget botemedel emot slarv: jag kallar den stackars Jacob för Isak hela tiden:
Men du har rätt i att de flesta som har åsikter om vad Gud tycker o tänker sällan har läst sin bibel.
Inlägg #2: Postat: 2008-07-23 19:03:00
Anonym1546
SunnY: ... Och heller inte Koranen... Förresten kan du nämna en fanatiker i Kd som refererar till Bibeln i denna fråga om äggdonationer m m? /Inger Olsso
Inlägg #3: Postat: 2008-07-23 19:07:00
Anonym1546
forts/ Med tanke på att du påstår: "Men fanatikerna i Kd skyller på Guds vilja o som regel har de inte läst sin bibel!" Slut citat. Du kanske också borde läsa deras partiprogram för att få en klarare bild av varför de säger "nej"?
Inlägg #4: Postat: 2008-07-23 22:46:00
Sunny
Du tror väl inte att jag missat deras partiprogram????
O varför kallar du dig för Inger här?
Jag har Kornanen oxå även om jag började läsa i den först som vuxen.Själv är jag ateist.
Inlägg #5: Postat: 2008-07-23 22:53:00
Anonym1951
Dä ä givetvisd problematiskt för judar te å idka sin tro offentligt, i ett så anti semitiskt lann som detta. Men assepterar omgivningen att Sunny kallar sig för ateist, eller har di ens förstått att hon är i diasporan ?
Inlägg #6: Postat: 2008-07-23 23:10:00
Inger Olsson
Sunny: gittes inte logga in då. Tar längre tid. Och det har blivit rörigare än tidigare. Men som du ser skriver jag "Inger Olsson" ovan o i nästa komm. "forts". 23Fortfarande skulle jag vilja ha något/några namn av dig i Kd, som du ovan påstår vara "fanatikerna i Kd skyller på Guds vilja". Jag har
Inlägg #7: Postat: 2008-07-23 23:11:00
Inger Olsson
forts/ inte hört en präst i statskyrkan som numera skyller på "Guds vilja"... Ett argument Kd däremot har är att de ser familjen som kärnan i samhället o då uppstår problem med äggdonationer m m. Men de är inte dem enda som har invändningar mot dessa fenomen. Ytterst
Inlägg #8: Postat: 2008-07-23 23:11:00
Inger Olsson
forts/ handlar då frågorna om barnets rättigheter ur flera aspekter.
Ärligt talat, jag förstår inte din avsikt med artikeln. Hade du däremot utvecklat varför det kanske gick till så på den tiden så hade det varit en annan sak. Men det antar jag andra gör. Sen vill jag minnas att det var inte så många veckor sen som du kallade dig agnostiker. Och det är en stor skillnad från ateist. Fast man kan kanske känna sig ateist ena veckan o nästa vara agnostiker. Det går säkert bra. För en del.
Inlägg #9: Postat: 2008-07-24 00:53:00
Sunny
8 Skillnaden mellan att vara agnostiker o ateist är inte så stor för mig.Men många lägger ju sina egna värderingar i detta så det är nog individuellt.
Min egen bror ,aktiv i kd med förtroendeposter, citerar jag i artiklen men han ska få vara anonym:vänta till hösten ska du få se argumenten!Då förtår du kanske varför jag skriver detta.Om inte får jag överleva.
Laddar...