Inlägg #1: Postat: 2008-07-21 12:38:00
|
Ramona Fransson |
Unto S ser allting i blått eller rött. Vad sägs om att se världen som den är? En plats där miljarder människor är unika, vill tänka själva, men där en hel del länder har makthavare som vägrar låta befolkningen ha ett eget tänk! Ett sådant land vill inte jag bo i. Men det vill kanske Unto S!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-07-21 12:38:00
|
Janne B |
Nej det var lätt att begripa, tack för klartext!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-07-21 12:48:00
|
Unto S |
Hon skriver: ”Vad sägs om att se världen som den är? En plats där miljarder människor är unika, vill tänka själva …” Problemet är att människorna inte får vara unika och tänka själva. Alla skall stöpas i samma gjutform, kapitalismens och marknadsekonomins gjutform och processen styrs från USA. Här kunde Janne B svarat ”Det var lätt att begripa. Tack för svaret” Sedan undrar jag hur unika får palestinierna vara. Så brutalt som dom förtrycks av sionisterna.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-07-21 12:53:00
|
Unto S |
Vidare skriver hon: ”Om den misstänkte blir tilldelad en advokat som han/hon inte vill ha, ska de själva betala mellanskillnaden för advokaten de vill ha.” Utmärkt fru Ramona. Helt i moderaternas läs: Alliansen linje. Dom som har råd och är rika får välja advokat. Vi hederliga arbetare vi tvingas till billiga inkompetenta advokater.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-07-21 13:01:00
|
Janne B |
Mig veterligt utser domstolarna bara legitimerade advokater. / Ska skattebetalarna betala hur mycket som helst för vilka struntmål som helst? En bilstöld med en resa på fem minuter kan kosta oss över miljonen i rättegångskostnader, läste jag i Barometern för ca fem år sedan. Orimligt. Låt den som fälls avbetala i 10 år.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-07-21 13:09:00
|
MdaG |
Jag har också varit inne på att fällde borde få betala av sin skuld till samhället i mer än bara tid.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-07-21 13:17:00
|
Unto S |
>5 o 6. Så där jag, högergänget samlar sig. Snart kommer väl förslag om införandet av dödstraff i Sverige. Det är väl det billigaste sättet att spara på skatterna.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-07-21 13:32:00
|
Inger Olsson |
Det är ju inte speciellt genomtänkt artikel. Man får väl anta att kommentarerna blir därefter.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-07-21 13:33:00
|
Inger Olsson |
"PMS-attacker"...
|
|
Inlägg #10: Postat: 2008-07-21 13:47:00
|
Unto S |
>9. Vilken av "PMS-attackerna" syftar du till...? PMS Premenstruellt syndrom, är ett samlingsbegrepp för olika typer av fysiska och/eller psykiska besvär under förstadiet till menstruationen och som i vissa fall kan utgöra ett handikapp. – PMS Pantone Matching System är ett referenssystem för angivande av färgnyanser, en färgmodell för dekorfärger.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2008-07-21 16:44:00
|
Ramona Fransson |
Ler och långhalm har tittat in och lämnat alltför virriga kommentarer. Vilka de är? Inte svårt att läsa sig till. Men, men som tur är får även de, som besitter mindre empati för hederligt folk, utrycka sina åsikter.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2008-07-21 16:47:00
|
Ramona Fransson |
Jag undrar om du Unto S anser att Nordkorea är ett bra land att bo i för alla dessa unika människor, som inte har rätt att högt tala om sina åsikter? Jag vill bara påpeka att det är inte ett land som jag hyllar. Jag hyllar inga länder, där folk inte har rätten att få flytta om de vill.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2008-07-21 16:49:00
|
Ramona Fransson |
Att länder som bl.a. USA, Israel,Frankrike, Storbritannien, är demokratier, är något jag hyllar, men därmed säger jag inte att deras regeringar är det bästa som finns. Det är en helt annan sak. Men i en demokrati har människor i alla fall en möjlighet att kritisera och idka undersökande journalistisk. Detta är en total omöjlighet i länder med en diktator.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2008-07-21 16:57:00
|
MdaG |
7 Ge dig nu. Det är inte mer än rätt att man betalar för den skada man åstadkommer. I alla fall i viss mån.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2008-07-21 16:58:00
|
Unto S |
#12 Ah, fy fan vad löjligt Fransson. Är hennes deckare lika dåliga som hennes kommentarer då är det lika bra att skita i Franssons böcker.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2008-07-21 19:39:00
|
Ramona Fransson |
Har du ingen toalett?
|
|
Inlägg #17: Postat: 2008-07-21 22:15:00
|
CMO |
#7 Nej dödstraff är ca 40 dyrare för skattebetalarna än livstids fängelse i alla fall i USA så det är ett relatitv dyrt "nöje".
|
|
Inlägg #18: Postat: 2008-07-22 07:44:00
|
Anonym1546 |
10 Unto S: Jag syftade på nyanser... Men du kan välja vad du vill. När en artikel är en "PMS-attack" - "Primärt/Senilt babbel/Meddelas" - så går det som det går. Utför. Det är inte första gången Ramona F visar prov på PMS. Och nog beskriver hon behov av att ständigt vara ilsk o det gynnar ju inte tänkandet precis.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2008-07-22 07:46:00
|
Inger Olsson |
forts/ CMO tar upp i en annan tråd här "...det borde vara till fördel för en deckarförfattare att begripa de grundläggande principerna och traditionerna i västerländsk rättsskipning..." Jag kan inte mer än instämma. Som den hederliga skattebetalare jag är o med empati skäms jag för Ramonas skull. Att hon inte har mer vett o sans.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2008-07-22 07:52:00
|
Inger Olsson |
forts/ förresten, klabbigt att logga in o skicka...
Mdag: det finns väl ingen som tycker att den som orsakat skada i n t e ska betala??? Om minderåriga tas även andra hänsyn Dock finns det andra omständigheter. Brottsoffermyndigheten har redan det tufft att få in sina pengar, som de ersatt målsäganden, som oftast är utan hemförsäkring. T ex.
|
|