FRA-frågan: Vad är ni rädda för?

Inlägg #1: Postat: 2008-07-20 09:08:00
AlfVerner
Ett stort problem är att det är dessa statsterrorister som ska DEFINIERA vem som ska anses vara ett hot, när det i själva verket är regeringen själva som är det största hotet mot demokratin. Det är ju inte ens det gamla vanliga politikerskämtet, utan ett riktigt allvarligt angrepp mot våra grundlagsskydadde rättigheter.
Inlägg #2: Postat: 2008-07-20 09:10:00
AlfVerner
Betänk vidare vad ärkeidioten Reinfeldt skulle ha sagt om det varit Lars Ohly som drivit igenom samma lag med samma svaga demokratiska underlag? Jag kräver nyval, inte för att det är en högerregering, utan för att stoppa avdemokratiskeringen och för att slänga ut idioterna från maktpositionerna.
Inlägg #3: Postat: 2008-07-20 09:16:00
AlfVerner
Den genetiska dumhet som nu befolkar regeringsrummet skiljer sig inte från Mugabes, mer än till formen. Man vägrar förankra sig i folketledet och man driver igernom ett klent varudeklarerat regeringsmanifest. Man kommer att behöva alla livvakter i världen för att skydda sig mot demokratianhängare.
Inlägg #4: Postat: 2008-07-20 09:21:00
AlfVerner
När demokratin är hotad, då är jag hotad och när jag är hotad, då är jag farlig. Detta behöver inte övervakas, utan det deklarerar jag helt öppet. Därför kan ni spara signalspaningen på mig och istället höja t ex sjuksköterskornas löner. 500 nyanställda på FRA när vården går på knä - vilket djävla regeringsslödder.
Inlägg #5: Postat: 2008-07-20 09:26:00
AlfVerner
...för att sedan svara på frågan i rubriken...Jag är rädd för att de som redan är rika, blir ännu rikare och de som är fattiga blir än mer fattiga. Det slutar ofta med att de som är fattiga slår ihjäl de som är rika...DET är jag rädd för. Att en FRA-lag kommer att terroriststämpla de fattiga kan aldrig någonsin stoppa slakten, det kan däremot fördelning och sociala reformer göra.
Inlägg #6: Postat: 2008-07-20 09:30:00
AlfVerner
...och jag kan garantera er att även Mugabe har en FRA-lag som ska skydda hans land från terrorister.
Inlägg #7: Postat: 2008-07-20 09:33:00
AlfVerner
...och det är enastående fangtastiskt glädjande att 70-80 av vårt lågutbildade folk känner vittringen och reagerar mot övergreppet. Man kanske har svårt att formalisera sina ståndpunkter, men känslan räcker för att sätta i klackarna. Fantastiskt.
Inlägg #8: Postat: 2008-07-20 10:24:00
Kent Katt
Jag håller med dig, Verner, och antingen är Månsson gravt förståndshandikappad eller så har han fått bra betalt för att skriva som han gör.
Inlägg #9: Postat: 2008-07-20 20:37:00
AlfVerner
Oavsett vilket, så är det ett stort problem och innan vi överhuvudtaget lägger resurser på en övervakningslag, så måste "Månsson" hanteras vilken inte ens klaras av med 9 årig skolgång, gymnasium eller ens högskola. Högerns genetiska dumhet läcker igenom som en varböld med historisk precision. och det är ju själva fan att människan inte kan mobilisera ett ledarskap som förstår att LEDA.
Inlägg #10: Postat: 2008-07-20 21:05:00
CMO
Föreslår att AlfVerner följer med Månsson till grundskolan och t.ex. lär sig de vedertagna definitionerna av diktatur, terrorism, demokrati.
Inlägg #11: Postat: 2008-07-20 21:59:00
GunnarL
10/ Förmodligen förspilld möda i så fall. Alf skulle hålla föredrag hela lektionen och läraren skulle kollapsa efter en kvart - vilket i och för sig inte skulle hindra Alf att tjafsa vidare. Nej CMO - det var ett dåligt förslag! Skicka hellre både katten och honom till djursjukhuset!
Inlägg #12: Postat: 2008-07-21 01:54:00
AlfVerner
10,11 ...fler idioter som förstärker insikten om det omöjliga. "vedertagna definitionerna" - En vedertagen definition" i östland är att Busch är en terrorist. en vedertagen definition i västland är att Bin Ladin är en terrorist.
Inlägg #13: Postat: 2008-07-21 01:59:00
AlfVerner
En vedertagen definition av idiot är CMO, en vedertagen definition av inskränkt dynghue är GunnarL och dessa gentlemäns gemensamma egenskap är att man gjort dumheten till en konstart...och är det inte en "vedertagen" definition, så ska jag se till att det blir det.
Inlägg #14: Postat: 2008-07-21 02:02:00
Pia K
Precis som Irakkriget var och är!
Inlägg #15: Postat: 2008-07-21 02:04:00
AlfVerner
DOCK kan jag garantera en sak. Ni har ingen som helst kapacitet att uppfylla villkoren för "terrorist" och en avlyssning är därför helt meningslös i ert fall, om nu inte avlyssnarna uppskattar lyteskomik.
Inlägg #16: Postat: 2008-07-21 02:08:00
AlfVerner
14>Å andra sidan, vad ska vi med fred till när helidioter som CMO och GunnarL vegeterar på varje intelligent tanke som försöker leta sig fram till förhandlingsborden.
Inlägg #17: Postat: 2008-07-21 02:13:00
AlfVerner
...och för att åter knyta an till frågan "vad är ni rädda för?", så kan en komplettering bli att CMO och GunnarL är just två sådana personer som ska definiera övriga som "terrorister". Bara det faktum att dessa idioter anses vara fullvärdiga medborgare med rätt att delta i den offentliga beslutsprocessen är skäl nog att helt stryka FRA-lagen.
Inlägg #18: Postat: 2008-07-21 15:04:00
CMO
12 etc / Nej där har du fel AlfV och det hjälper inte ett dugg, hur mycket du än domderar om "idioter". Sänk tonen och ta en seriös diskussion, om du törs...
Inlägg #19: Postat: 2008-07-21 18:58:00
GunnarL
18/ AlfVerner i en seriös diskussion! Nu skojar Du väl ändå CMO - Alf diskuterar inte, han undervisar! Och det skall vara tyst i klassen - annars är eleverna idioter!
Inlägg #20: Postat: 2008-07-21 19:05:00
CMO
19/ Ja när jag läser min kommentar ovan inser jag att jag måste ha skojat.
Laddar...