|
Inlägg #1: Postat: 2008-07-14 11:28:00
|
|
Ramona Fransson |
Ja, världen har förändrats. Idag är det ovanligt att barn ligger i sängen klockan 22.00 när de är under femton år. Själv hade jag en stentuff uppfostran, inte att rekommendera, men total slapphet, som nu råder i alltför många familjer, är inte heller att rekommendera. Men hur stoppa detta? Jag vet inte...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-07-14 11:47:00
|
|
Janne B |
Ramona / Vi hade våra fosterdöttrar tiden 1966 - 1976 ungefär. Då var det fortfarande självklart att vi hade rätt att bestämma över dessa flickor trots att de närmade sig 18 år. Men i dag är det knappast så. Tonåringarna kräver fullständig frihet. Se bara på alla dessa "musikfester" som pågår denna sommar. Där dräller ju av föräldralösa fjortisar om man får tro kvällspressens bilder, / Är det likadant i Tyskland och Frankrike???
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-07-18 20:56:00
|
|
Sunny |
Janne: Man ansågs som vuxen efter konfirmationen:många flickor arbetade som pigor efter 14 på 60- talet.Det var en klassfråga. Att jag sov ute vid 13 var en social fråga.Pigorna skulle oftast vara inne en viss tid.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-07-25 09:31:00
|
|
Anonym1818 |
Mines erfarenhet är att staten,kommunen och regeringen vill att "småbarnen" ska vara ute sent på nätterna.Tillåter inte en förälder det är den personen inte önskvärd i Sverige,eller så är man mentalsjuk man anses även ha rätt att ta ifrån barnet dess hem och placera det hos någonannan." Sverige vill inte ha så dåliga föräldrar" säger dom
|
| |