Varför är allt popfolk vänster?

Inlägg #1: Postat: 2001-10-11 14:12:00
Bertram
"Allt popfolk vänster" - det omvända gäller till viss del också. Många popfans blir vänster, bara för att deras häftiga idoler är det, utan att tanka igenom sitt ställningstagande nämnvärt.
Mattias, läs vad som faktiskt står, inte om det är häftigt skrivet eller ej. Tänk själv!
Inlägg #2: Postat: 2001-10-11 16:52:00
gisela
haha. "jag är vänster för att liberalism känns tråkigt". så intelligent, så briljant.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-11 23:41:00
astarisbjornspray.se
Precis! Jag är fett vänster och är det något jag avskyr så är det Rebel Chic posörer som just Bobby G. Vi i vänstern behöver intelligenta människor som argumenterar för sin sak utan att låtsas att deras produkt inte är ett utslag av kapitalism. Eller dra till med känsloargument. Så länge vi gör det kan vi alltid avfärdas som ignoranta, barnsliga och ologiska.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-11 23:45:00
astarisbjornspray.se
Jag försökte anknyta till det "Tänk själv!" som står underst. Eftersom jag är en av känslor styrda vänstermänniska förstod jag inte att mitt svar hamnar överst.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-15 11:09:00
mattias
Ni är lurade allihopa. Om ni fettsuger er ansträngt intellektuella retorik står ni där nakna. We are all bourgeois now, baby! Era känslor är räntebelagda. Er empati har reducerats till marknadsmässig likgiltighet. Ni kvävs under profitkurvor men ni förstår det inte... You gotta dance to keep from crying!
Laddar...