Vad faan hände?

Den här tråden diskuterar artikeln Vad faan hände?.
Inlägg #1: Postat: 2001-10-11 14:52:00
Sophia
Jag tror du sitter fast, om inte i tjänstemannaskapet så i något annat. Det andas ett anklagande missnöje mellan raderna.
Men jag kan ju ha fel.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-11 16:06:00
Daniel A
"Hjulet och elden i all ära men faktum är att det har skapats fler och viktigare förändringar det sista århundradet än under hela mänsklighetens tidigare existens."

"jämför mina egna erfarenheter ... vad Ruben Rausing, LM Ericson, Wallenberg, Krüger, Stenbeck genomlidit under sina värsta stunder så är likheterna slående."

Vilken blygsamhet, man blir alldeles rörd ;
Inlägg #3: Postat: 2001-10-11 16:14:00
Fredrik Jung Abbou
Visst, visst. Men erkann att de va grymt kul att peta Ecstasy enda!
Inlägg #4: Postat: 2001-10-11 17:03:00
Jonas Birgersson
Fler entreprenörer borde våga det du redan gjort. Att berätta om sina erfarenheter själva istället för att låta medierna vränga tungor. Jag beundrar ditt mod och samlar mitt eget.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-11 21:56:00
JOhan
Det verkar som om du försvarar dig mot något/någon?Skillnaden mellan de nya företag och de äldre företag du nämner är att det gick åt helvette för många av de nya ekonomins företag medan Rausings, Wallenbergs och Ericssons företag fortfarande är på topp. Detta tycker jag talar för att en jämförelse är meningslös då de "nya" företagen numer är döda och begravda. De tid de fick var en parentes och dety gör dina jämförelser groteska och en "aning" överdrivna.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-15 19:32:00
Anders Järnåker
Jag vet inte vad A har åstadkommit, men de företag han nämner har väl alla det gemensamt att deras företagsidé inte fungerar utan tillgång till nytt kapital. Boxmans affärsidé exempelvis var väl snarare ett försök att bygga ett varumärke som man sen kunde kränga på börsen innan någon upptäckte att de inte kunde tjäna pengar. Han är nog en entreprenör med ett litet konsultbolag med begränsad intjäningsförmåga som Resultat av alla sina vedermödor, men sett utifrån framstår han inte som genial.
Inlägg #7: Postat: 2001-10-15 19:43:00
Oldin Jahansson
Fåne!
Inse att du var ruskigt privligierad som fick sätta sprätt på så mycket pengar utan krav på resultat. Du kanske sprang fortare än de flesta men det gör dig inte genial. Det var knappast din surt förvärvade sparpengar som du betalde skatt med. Det var väl någon riskkapitalist eller investerar som fick pröjsa.
Inlägg #8: Postat: 2001-10-15 22:17:00
hejåhå
Det här säger allt:
Länk: grandray.com

Obs att du måste ha ljudkort, högtalare eller hörlurar
Inlägg #9: Postat: 2001-10-16 11:18:00
Jonas Eriksson
Nu är Ola visst expert på ekonomisk historia också. Hur vore det med lite ödmjukhet och självinsikt? Bara för att Ola har läst en bok så kan han plöttsligt sammanfatta hela den ekonomiska utvecklingen där han såklart sätter sig själv i en viktig roll. Det är ju patetiskt. Ola, inse att du har surfat på en räkmacka. Vem tycker synd om dig för att du har betalat skatt eller inte har tagit semester på ett par år?
Laddar...