Att plocka jordgubbar

Inlägg #1: Postat: 2008-07-12 18:47:00
Isabella M
Tusen tack, Janne! Jag är ingen kännare av Citroën, jag tror inte Mams är det heller, men när man frågar henne vad fördelarna med den där lilla hinken är när den varit på verkstaden för hundrafemtioelfte gången, så lyder hennes ögon kärleksfullt och hon svarar: " den rostar inte!" Och det är sant. Jag vet inte exakt hur många år hennes lilla vita pärla har på kofångaren, men den är väldigt gammal - och rostar aldrig! : Varje bilmärke har sin charm, är det inte så?
Inlägg #2: Postat: 2008-07-12 19:47:00
Janne B
Den senaste Cittran jag hade hörde till BX serien men det kan stå lite av varje på backluckan enligt franskt maner. Skärmar och motorhuv var av plast liksom kofångarna. Så inte rosta den bilen heller. Motorn var nog outslitlig, superbromsar. Men den hade andra sidor också....så jag sålde den till en bosnier som var född till bilmekaniker...
Inlägg #3: Postat: 2008-07-13 07:33:00
Isabella M
*skrattar* Det får mig att minnas min första bil, en Simca turbo. "Turbo?" undrar du nog. "Det finns väl ingen Simca Turbo." Jodå. Jag fann ett turbo-märke av plast som hade ramlat av en annan bil och det passade perfekt över en rostfläck på min Simcas bagagelucka. -Voila! Jag hade en turbo. Så nog kan det stå lite vad det vill på aktern, fransk eller ej. Märkligt nog spred sig inte rosten under märket heller, så det var nog det rätta greppet.
Laddar...