Ständigt denna fråga: Varför lever vi?

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2008-07-15 09:05:00
Uno Hansson
peter, jag försöker inte hävda något som sant som jag sedan försöker pådyvla någon annan. Jag skriver bara vad jag själv tror till dess att jag kanske blir övertygad om något bättre. Det stör mig att du använder ordet bevisa samtidigt som du hänvisar till de vetenskapliga bekräftelser som allmnänt gäller tills vidare. Det är inte min fåfänga som såras utan att du antyder att du vet vad jag missförstår, när vi egentligen diskuterar ur lite olika infallsvinklar...
Inlägg #42: Postat: 2008-07-15 09:07:00
Uno Hansson
f/... Jag varken kritiserar eller gör bokslut över någon vetenskap utan endast enskilda forskare som kräker ur sig grodor inom områden som de inte behärskar. Hur vet du att det är hjärnan som styr vad personen tänker istället för att det helt enkelt är personen själv som fantiserar; och på så sätt manar fram vanföreställningar och hallusinationer? Hur vet du vad som är hönan eller ägget i detta sammanhang?
Inlägg #43: Postat: 2008-07-15 09:18:00
Uno Hansson
peter, det är nog så att du och jag utgår från olika premisser. Jag kritiserar inte vetenskapen. Men vetenskapens representanter bör inte påstå något om områden där de inte med säkerhet kan observera eller mäta vad som är orsak och verkan. Är ett plötsligt personligt engagemang något som hjärncellerna själv råkar generera, eller något som personen själv genom egna beslut intesserar sig för?
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...