|
Inlägg #1: Postat: 2008-07-10 19:51:00
|
|
GunnarL |
f/ Men det är gott att leva!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2008-07-10 19:53:00
|
|
GunnarL |
f/ Fast det skulle inte skada om lite fler människor läste Predikaren! Kanske skulle "jagandet efter vind" inte bli lika intensivt då och vi skulle kunna få ett mer humant samhälle.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2008-07-10 20:51:00
|
|
Janne B |
I kväll har Leif G W Persson gästat Luuk, kanske repris. Där han bekänner sig som troende kristen som ofta sjunger väckelsesånger och kanske rentav ber ibland.Går i kyrkan då det passar sig.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2008-07-10 20:52:00
|
|
Janne B |
f. Älskar Frälsningsarmens enkla texter och rytmer. det var ju roligt att höra men tyvärr hade tron blivit kvar på någon slags barnastadium. Han talade om en skäggig gubbe uppe i himmelen. Själv skulle han få vingar för att ta sig dit. Han föreföll fullt allvarlig i detta. Han hade nog missat en del andlig utveckling.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2008-07-10 20:57:00
|
|
GunnarL |
3-4/ Jag såg också programmet. Säga vad man vill om Leif G W Persson, men visst är han en intressant personlighet. Jag tror inte att han menade det där med Gud som en skäggig gubbe. Det var mer en bild som han målade upp - halvt om halvt på skämt. Men på hans religiositet tvivlar jag inte. Dessutom läser jag hans böcker med stor behållning.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2008-07-10 22:33:00
|
|
Sunny |
Gunnar: Livet är för de flesta människor en ganska sorglig historia.Vi i Fort Europa lever i ett reservat o kan ha det väldigt bra. Själv kan jag inte ha det bättre än här o nu: Paradiset ligger i min trädgård där poolen håller badvattnet varmt hela året o rosorna blommar för fullt medan barnbarnen leker runt omkring mig.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2008-07-10 22:36:00
|
|
Sunny |
Men det är så kort tid: Vi 3 som byggt detta är snart borta.
O jag kan inte bada utan att tänka påp hur mycket en flaska vatten kostar på vissa ställen o hur det saknas helt på andra. Jag kan inte sända i väg mitt poolvatten o jag skulle inte kunnart gå längre artros utan mina dagliga bad men är det rätt att bada i dricksvatten?De tankarna grumlar min lycka lite
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2008-07-10 22:37:00
|
|
Sunny |
Janne: Jag såg slutet på GW.Att han sjunger samma frälsningssånger som jag själv visste jag redan.
Han är en udda person som blivit en mycket bra författare numera.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2008-07-10 22:43:00
|
|
Janne B |
Ja visst är GW en udda person som knappast platsade i ett polishus utan tog boning en bit bort. Han hade en massa tix o fix för sig med glasögon, pennor. Kliade sig i håret ideligen. Bytte snusprilla.Jag är inte så väluppfostrad sa han./Jag tvivlar inte heller på hans religiositet. Men jag tror att det finns folk som blir förvirrade av tal om Gud som skäggig gubbe.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2008-07-10 22:46:00
|
|
Janne B |
UNDER kriget sa mor min åt mig att äta upp gröten ordentligt, för det svalt barn i Tyskland. Skicka min gröt till dem sa jag då. det går inte sa moder Margit // Det är nog likadant med Sunnys badvatten - det går inte att sända till Saharas folk, "Men simnma lugnt".
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2008-07-10 22:46:00
|
|
Sunny |
Fast det är ju bara en symbolisk person? Lite som Gradells Gud:Hon är en fet svart lesbisk kvinna som kokar spagetti.
I sådan här fall använder man sig nog liksom Jesus av liknelser?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2008-07-10 23:00:00
|
|
Janne B |
En del liknelser för samtalet framåt men det är jag inte säker på att Skäggubbar gör. / Gardells version tvingar oss att tänka till ordentligt. De flesta kristna i dag är sannolikt utfattiga Ulandskvinnor....God Natt om möjligt
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2008-07-10 23:17:00
|
|
ArHo |
12/ Janne, varför kommer du med löjliga kommentarer och får bistert svar? Tänk på ditt lilla hjärta och var lite possetivare det underlättar. Du behöver inte känna dig äcklad av mig, ej heller behöver du, nämna att du inte förstår, alltså bli inte Inger nummer två på Sourse, hon räcker och känns överflödig med sitt pladder mot bättre vetande!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2008-07-10 23:22:00
|
|
ArHo |
Inger, försöker vara någon slags allvetare och detta är pinsamt, när hon kommer med sina politiskt korkade kommentarer! Kanske det beror på att hon har lässvårigheter, något fel är det med denna manhaftiga tant!
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2008-07-11 00:28:00
|
|
Sunny |
12 Ja visst får man tänka till o det är nog Gardells avsikt???
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2008-07-11 00:31:00
|
|
Sunny |
10 Det var liknande i mitt fosterhem. Ännu kan jag aldrig slänga mat.Turligt nog har vi hundar som gör ta jag slipper detta problem.I synnerhet nu när Den Käre inta orkar äta upp.Han blir förtvivlad men då påminner jag honom om hur glada hundarna blir.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2008-07-11 00:35:00
|
|
Sunny |
ArHo Själv är jag dyslektiker o måste ständigt välja: lämna stavfel efter mig eller skriva långsamt? Oftast är felen de enkla orden:at o til,dte o sånt.Jag har alltid ont om tid o väljer att skriva fort så länge jag blir förstådd.
|
| |