Inlägg #1: Postat: 2001-10-11 14:40:00
|
SHQ |
"aldrig hört något argument för humanism". Hur ofta argumenterar man varför man behöver luft eller varför himmlen är blå. "Gemensamt för dem alla är att ingen bemöter varken mitt förespråkande för eugenik eller antihumanism" Lögn! Jag har tog första bästa hastverk från sidan tommarymden och gav dig saklig kritik och min e-mail. Bollen ligger hos dig.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-11 15:01:00
|
peter horal |
du har rätt mats om man anser att medmänsklighet,empati,tolerans och andra liknande egenskaper är onödiga så finns det inget vettigt med humanism.Du är som antihumanist inte först o främst dum,bara omänsklig-fattar du?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-11 15:02:00
|
Christian Hasselberg |
Man ska ta någon på allvar för att engagera sig i att debattera. Att däremot bli förbannad på dumheter är lättare och det har väl du fått märka? Du är kaxig, spydig och allmänt nedlåtande utan att ha kött på benen. Är det konstigt att folk avfärdar dig som en gapstare utan egentlig substans?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-11 16:00:00
|
Frida Berglund |
Get used to it, du skriver på Sourze.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-11 17:04:00
|
exec |
|
|
Inlägg #6: Postat: 2001-10-11 20:57:00
|
Kajsa Kallio |
Jag utgår från att du inte är korkad men "har aldrig hört nåt argument för humanism". Duh! Men visst, jag försöker vara open minded, so please enlighten me. Förklara för mig om du orkar med max 500 tecken. Varför ska jag tycka om dig?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2001-10-11 21:04:00
|
Sus |
Visst har du blivit bemött i sak. Ex. SH. Du har också blivit bemött med förståelse,ex JZ. Men du har också fått möta många personangrepp som inte alls varit relevant för de inlägg du skrivit och jag har faktiskt reagerat på det genom att be sourzeredaktionen kika lite på det. Men vad tror du själv ligger bakom alla dessa personkommentarer? Har den kritik du gett andra skribenter alltid varit konstruktiv? Tänk efter själv!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2001-10-11 22:13:00
|
Juanita Zanetti |
Jag försöker förstå dig men det är inte lätt, du smygargumenterar. När jag frågar dig vad du menar med dina mail så smyger du runt dina tankar, du vågar inte säga vad du står för. Jag vill inte säga vad som är rätt och fel utan jag vill förstå dig. Just nu så gör jag det inte....
|
|
Inlägg #9: Postat: 2001-10-12 00:04:00
|
Christian |
"eugenik och antihumanism" förresten, var skriver du om det? Hur ska vi bemöta något icke-existerande?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2001-10-12 09:17:00
|
Zeke |
Jag vill bara ha vackra människor i min värld. Bryr mig inte om if dom är smarta eller nåt - bara dom är vackra. Exec är ful. Jag vill att du ska dö.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2001-10-13 09:17:00
|
Carola |
Humanism: Människan har ett värde, att kränka någon har inget med humanitet att göra. Humanismen är att ta avstånd från förnedring och brutalitet av olika slag.
|
|