Självkostnadspris på T-banan!

Den här tråden diskuterar artikeln Självkostnadspris på T-banan!.
Inlägg #1: Postat: 2001-10-11 10:33:00
Tomas
"Taxi är också kollektivtrafik" - Matz Hammarström, språkrör miljöpartiet
Inlägg #2: Postat: 2001-10-11 10:43:00
Daniel A
Konkurrens är ju bra men hur ska olika bolag kunna konkurrera på samma linje? Det finns ju bara plats för ett spår. De kanske kan ta varann avgång eller nåt, fast då blir det ju svårt att kontrollera att man tar rätt tåg.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-11 13:18:00
tobias
egoisten själv har talat. grejen med skattemedel är ju att kostnaden drabbar alla lika hårt. istället för nu att det kan drabba en fattig familj tio gånger hårdare än en som har det bättre ställt. det är ekonomiskt förtryck och inget annat. att de som inte åker kollektivt måste betala för andra ser jag lika logiskt som att man måste betala för sjukvård, vägar, skola m.m. trots att man inte utnyttjar det.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-11 13:19:00
tobias igen
man kan också se finansieringen med skattemedel som en slags miljöavgift som får folk att välja kollektivtrafik framför biltrafik.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-11 20:11:00
tobias återigen
jag som trodde moderater var emot stenhårda kontroller. oh silly me, de förespråkar ju en polisstat. paradoxalt nog kontrollerar de kommunismens kontrollsamhälle som funnits i misslyckade diktaturer. daniel, läs gärna mitt debattsvar och bemöt det.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-16 03:01:00
Linus
Finns det ingen mer än jag som bara plankar bara för jag inte har lust att betala? Jag har inga åsiktsrelaterade orsaker-ursäkter för att planka. Jag kan inte rättfärdiga mitt plankande. Jag är helt egoistisk i det här fallet. Jag kanske har råd med nån öl till på krogen, men det har jag iallafall. Sug på den...
Inlägg #7: Postat: 2001-10-16 03:02:00
Linus
Finns det ingen mer än jag som bara plankar bara för jag inte har lust att betala? Jag har inga åsiktsrelaterade orsaker-ursäkter för att planka. Jag kan inte rättfärdiga mitt plankande. Jag är helt egoistisk i det här fallet. Jag kanske har råd med nån öl till på krogen, men det har jag iallafall. Sug på den...
Laddar...