Jag säjer fel, fel, fel!

Inlägg #1: Postat: 2008-07-08 14:02:00
Ragnhild Blücher
Lyssna inte på förståsigpåarna, som fjäskande ljuger om att du disponerat texten väl. -Det har du inte ! Du improviserar friskt, och snuddar vi något viktigt strax före slutet! ett signum för amatörer
Inlägg #2: Postat: 2008-07-08 15:01:00
Inger Olsson
1 Det här är ett kåseri o det finns inga dispositionsfel i texten. Som flyter. Det måste heller inte finnas budskap i kåserier men "knorr". R B: Är du sur ännu för att du skrev prosatext ist för en dikt o fick kritik för det? Ekvation II Bit i det sura äpplet ;- Hade jag vetat ditt riktiga namn hade jag anmält dig till Skolverket för inkompetens ;-
Förresten ser jag fram emot S Whildes till dig. kan jag få rätt vad han svarar? ;-
Inlägg #3: Postat: 2008-07-08 15:09:00
Ragnhild Blücher
Dunheter ! Texten vänder sig till en intern läsekrets, och stänger ute den spontane läsaren. -Texten flyter inte, och kåseriet saknar udd !
Inlägg #4: Postat: 2008-07-08 15:12:00
Inger Olsson
3 Nog för det är d u n h e t e r alltid. Att skriva om oviktigheter...
Inlägg #5: Postat: 2008-07-08 15:16:00
Inger Olsson
forts/ Man kan också välja att fundera över dessa S Whildes rader. Om man är tillräcklig ödmjuk o har humor förstås: "Någon måste väl ha fel också. Jag behöver kanske inte ha fel hela tiden, men största delen av tiden tänker jag ha mer eller mindre fel. Jag betraktar det som ett privilegium att ha fel. Jag är till och med stolt över det." Slut citat.
Inlägg #6: Postat: 2008-07-08 15:17:00
Ragnhild Blücher
Ahh, Ahh, Ahh ! som Ingela Agard brukade garva. Men du behöver en karl, Inger ! -Har du kollat med Arho ?
Inlägg #7: Postat: 2008-07-08 15:18:00
Inger Olsson
6 Har redan. Annars tackar jag inte för erbjudandet. Skulle dö av tristess...
Inlägg #8: Postat: 2008-07-08 15:33:00
Inger Olsson
forts. 5 Det finns kanske få böcker som har inspirerat en o som man alltid bär med sig? En sådan bok är "Konsten att njuta av livet" av Lin Yutang. Förutom mycket kinesisk visdom o poesi så säger han i boken om det satt folk med humor i FN så skulle det aldrig bli krig. Ländernas representanter ...
Inlägg #9: Postat: 2008-07-08 15:34:00
Inger Olsson
forts/ skulle då ist säga "Nej, det är vårt fel" o nästa representant skulle svara: "Nej! Det är a b s o l u t vårt fel! Punkt slut" Och ni kan förstå hur det skulle sluta? De hade börjat kittla varandra istället...
Laddar...