Inlägg #1: Postat: 2008-07-03 15:08:00
|
Lars Nilsson |
Jaha. Och med det vill Du säga att? Bortsett från att en informatör, enligt Din åsikt, är olämplig, alltså? Själv tycker jag att systemet med nämndemän är olämpligt ur rättssäkerhetssynpunkt. Att bli dömd av politiker, valda i proportion till senaste valresultatet, är fullständigt uppåt väggarna. Deras makt i främst tingsrätterna är en skam för ett rättssamhälle. Oavsett om dessa åldringar, mot förmodan, kan hålla sig vaken en hel rättegångsdag eller inte.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-07-03 16:01:00
|
Ragnhild Blücher |
Vi har fått godtycklig rättvisa i Sverige, och det beror främst på den inkompetens som ökat inom den offentliga sektorn. -När ska vi peta bort bonntölparna som tagit över rättsväsendet, och ersätta dom med högbegåvad kompetens ?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-07-04 16:50:00
|
Nähädu |
En person som missbrukat sin nämndemannaroll så till den milda grad att hon inte bara får sparken utan även riskerar rättsliga åtgärder kanske inte har den allra största trovärdighet i sådana här frågor.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-07-04 17:25:00
|
Kleopatra |
Det var ju revolutionerande nyheter som Cecilia Beckroth kommer med. Det är inte så att hon kommit aningen närmare att polisanmälas en gång till för övergrepp i rättsak?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-07-04 17:51:00
|
Lars Nilsson |
Cecilia Beckroths karriär som nämndeman bekräftar bara min åsikt om att hela nämndemannasystemet är genomruttet. Läs valfri artikel på Google om hennes karriär som rättshaverist.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-07-04 19:47:00
|
Kent Katt |
Det här ser ju inte bra ut när man läser om dig på Nätet, Cecilia?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-07-04 19:48:00
|
Kent Katt |
När det gäller myndighetspersoner så har man ju emellanåt råkat ut för personer som inte ens borde vara betrodda med att gå på toaletten själva.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-07-04 20:40:00
|
Kent Katt |
"Det finns en kvinna som är polisinformatör och som media helt har missat. Hon har ställt till det för åtskilliga människor som kommit i hennes väg genom att hon medvetet har uppgivit felaktig information och angivit dem till polis och åklagare." Slut citat. Vänligen kliv fram, Blücher, och svara ja eller nej på min självskrivna fråga.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-07-05 01:39:00
|
Kent Katt |
"En gång stämde jag träff med en man som sade sig arbeta som något slags terapeut. Usch, jag får lite ångest bara jag tänker på honom. Under hela mötet satt han och råstirrade på mig medan jag åt. Han sade att han var helt betagen av min skönhet och att han bara såg mig. Det var lite som en boaorm som skulle krama ihjäl sitt byte. Han var den mest creepy person jag har träffat." Slut citat från SvD. Jo, Cecilia, han råkade inte heta Gunnar i förnamn?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2008-07-08 06:34:00
|
JEM |
Enligt Rättegångsbalken 23:18 RB regleras den misstänktes rätt att fortlöpande ta del av en pågående förunderökning. Detta delges den misstänkte alltid vid inledande förhör. Även om den misstänkte inte förstår innebörden av den rätten torde den med skattemedel förordnade försvararen lätt kunna tala om vad det hela innebär.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2008-07-08 06:37:00
|
JEM |
Detta verkar mest vara en dåres försvarstal från Beckroths sida. Den minnesgode erinrar sig att hon stängts av från sitt uppdrag då hon diskuterat sekretessbelagda uppgifter på internet.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2008-07-08 09:01:00
|
JEM |
Den som undrar över Cecilia Beckroth kan googla på henne. Ta gärna del av hennes mailtrafik med Trond Stefastsson, ännu en missförstådd skribent:
|
|
Inlägg #13: Postat: 2008-07-08 09:45:00
|
Kleopatra |
Vem är det hon skriver om?
Det finns två polisinformatörer som blivit kända i media. "Båda är män, men det finns en kvinna som är polisinformatör och som media helt har missat. Denna kvinna har ställt till det för åtskilliga människor som kommit i hennes väg genom att hon medvetet har uppgivit felaktig information och angivit dem till polis och åklagare. Enskilda människor har blivit utpekade som brottslingar på grund av den kvinnliga informatörens uppgifter. "
Skall jag känna mig smickrad?
|
|
Inlägg #14: Postat: 2008-07-08 12:54:00
|
Kent Katt |
JEM kommer in på Sourze, färdigspydd från toaletten, med sitt fårade ansikte nedsölat av läppstift, men knotiga knän och slappa strumpfötter, en bild av den mänskliga ödsligheten som inte ens har vett att äga sjukdomsinsikt.
|
|