Pensionärer borde erövra riksdagen

Inlägg #1: Postat: 2008-06-28 17:39:00
AlfVerner
Det är betydligt viktigare att våra högre chefer, VD:ar och politiker får sina bonusar och pensionsvillkor. Kungahuset ska ha sitt i första hand och så länge man är FÖR kungahuset, så är man emot att fattigpensionärerna ska ha mer, ety båda kategorierna är beroende av oss som producerar.
Inlägg #2: Postat: 2008-06-28 17:41:00
AlfVerner
Det är betydligt viktigare att våra fastighetsägare får sätta marknadshyror istället för brukshyror, så att deras vinster kan öka till förmån för den egna och den egna släktens konsumtion.
Inlägg #3: Postat: 2008-06-28 17:43:00
AlfVerner
Det är viktigare att avskaffa arvsskatt, gåvoskatt, förmögenhetsskatt och fastighetsskatt, så att de rika kan säkra sina pengar i generationer framåt. Allt detta kräver att vi har fattigpensionärer, vem ska annars betala för rikedomen?
Inlägg #4: Postat: 2008-06-28 18:09:00
ArHo
3/ Alf är det inte ett ruttet synsätt av våra folkvalda politiker jag drar alla över en kam visst! frågan om fattigpensionärer har varit uppe i alla partier, men det verkar som ingen vill ta striden! Därför är det lika bra att vi väljer in pensionäer i riksdagen! Om du Alf ställde upp skulle min röst vara given, även om jag inte delar alla dina uppfattningar nyansskillnaden finns men i det stora hela är vi överens!
Inlägg #5: Postat: 2008-07-01 12:27:00
ArHo
Hej! alla fattiga pensionärer. Läs om den sociala orättvisan!
Länk: bgf.nu

Länk: algonet.se

Länk: bgf.nu

Länk: algonet.se
Inlägg #6: Postat: 2008-07-01 23:56:00
Sunny
Tack för de här länkarna ArHo
Inlägg #7: Postat: 2008-07-02 00:10:00
ArHo
Tack själv Sunny, att du läst dess innehåll, man kan bli förbannad för politikernas prioteringar, men jag har sagt det många gånger förr, att invandringspolitiken har skapat sociala orättvisor i vårt land.
Laddar...