Göran Hägglund orolig för stöveltramp i riksdagen

Inlägg #1: Postat: 2008-06-28 16:02:00
Ramona Fransson
Där är vi 100 överens. Vem vill ha dåtidens byfånar tillbaka. Konstigt att ingen begriper varför det fanns byfånar i homogena samhällen? Just för att de inte tillät utsocknes. Inskränkthet är inte något jag favoriserar!
Inlägg #2: Postat: 2008-06-28 16:21:00
Inger Olsson
Vad menar du exakt med detta påstående i komm. 1: "Konstigt att ingen begriper varför det fanns byfånar i homogena samhällen? Just för att de inte tillät utsocknes" Slut citat.
Inlägg #3: Postat: 2008-06-28 17:09:00
peter_
1. Ramona, skönt att höra. Vi har ju fått in någon sorts skruvad, helgalen nationalistisk propaganda här på sourze så jag ville bara kolla....
Inlägg #4: Postat: 2008-06-28 18:01:00
peter_
Dessa nationalister är väldigt motbjudande. Eftersom de vet med sig någontans att deras attityder inte bygger på rationell grund så tror de inte heller på saklig debatt. Det är beklämmande med människor som inte klarat av att relatera sig till verkligheten och sina livsvillkor och som genom åren byggt upp en stor frustration och aggression, samt blivit mer och mer avtrubbade hittar en hemvist och övertrycksventil i främlingsfientlighet.
Inlägg #5: Postat: 2008-06-28 18:12:00
Ramona Fransson
Peter Det finns inget som är tristare än de som vill hålla på sitt! Det finns inget "sitt" allt är vårt gemensamma. För mig är alla människor lika mycket värda. Inte förrän en människa, oavsett kultur, sexualitet, hudfärg, bevisat sig vara inhuman, först då blir jag förbannad på den människan. Att han/hon då är vit/svart/dansk/grek/asiat/amerikan/homo/bi/trans eller you name it, anser jag att den personen inte värdig att kallas människa.
Inlägg #6: Postat: 2008-06-28 18:17:00
ArHo
Du AFA- peter du snackar en massa skit mot bättre vetande, jag har några bekanta, längre ner i byn som har varit och lyssnat på, Nationella föredragshållare som är lyriska över folket och fosterlandet. Det där dösnacket om främlingsfientlighet kommer ifrån sossarna propagandakvarn av politiskt strategiska skäl. Du har inte en aning om hur tongångarna går när det gäller för partierna att försvara sina revir. Att AFA kör med sitt barnsliga joller och stenkastning har ingenting med politik att göra!
Inlägg #7: Postat: 2008-06-28 18:27:00
peter_
Ramona, håller med. Exempel på illvilja som bara väntar på att få en "stark ledare" som sanktionerar deras impulser finns tyvärr lite här och där. Det var någon med degenererad verklighetsuppfattning som skrev här för några veckor sedan att rasismen borde avdramatiseras. Det skulle vara roligare för alla! Hur kan dessa personer tro att det är fritt fram att kasta upp sådant offentligt utan att få mothugg?
Inlägg #8: Postat: 2008-06-28 18:29:00
peter_
Dessa personer får vackert ta en sked och sleva i sig sitt stinkande uppkast sked för sked.
Inlägg #9: Postat: 2008-06-29 16:29:00
arga gubben
Jag tycker inte att alla människor är lika värda! Det finns en tölp där jag bodde förut som jag tycker inte är värd mer än en fluglort! Fast jag måste väl erkänna att det är väldigt känslomättat i mitt huvud, egentligen inte så mycket verklighetsförankrat...........MEN ändå!!!
Inlägg #10: Postat: 2008-06-30 14:46:00
Nick
manegen krattas...vädrar morgonluft...sanktionerar impulser...degenererad verklighetsuppfattning...hemvist och övertrycksventil i främlingsfientlighet...
TALA SVENSKA MÄNNISKA, istället för att låta som alla förstamajstal körda i dokumentstrimlaren.
Laddar...