Storbritannien - in i Zimbabwe!

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2008-06-29 10:21:00
Inger Olsson
20 skit dras till skit.
Inlägg #22: Postat: 2008-06-29 10:37:00
Ragnhild Blücher
Vi som VERKLIGEN är födda och uppvuxna i Sverige, har iaf vant oss att säga neger om afrikaner. Vi säger även negerboll och turk på burk, utan att blinka för ofta. - Uppenbarligen är mina kritiker inte helsvenskar, och det märks att kritiken inte känns vanlig !
Inlägg #23: Postat: 2008-06-29 10:42:00
Ragnhild Blücher
forts: Det är stor skillnad på England och Sverige, där de vita engelsmännen ofta ser svartmuskiga ut. Därför har inte engelsmännen ord som "svartskalle" och "blatte". -But this is Sweden, kära svenska folk. Här gäller även hårfärgen i det sociala rangspelet !
Inlägg #24: Postat: 2008-06-29 11:03:00
Inger Olsson
23 Om du inte har noterat det ännu så har vi passerat 20-talet för länge sen. "The lost generation"...
Inlägg #25: Postat: 2008-06-29 12:14:00
Inger Olsson
forts/ o sen är stockkonservative Edmund Burke också passerad. Redan på 1800-talet gjorde man upp med bilden av "Herren o Slaven"... Nu är vi i vår samtid. Och därmed också vetenskapen...
Inlägg #26: Postat: 2008-06-29 12:28:00
ArHo
Helt otroligt att alla tycks acceptera AFA-peter en hulligan som försöker verka rumsren? Alla minns det maskerade packet av AFA hulliganer i Göteborg där press och allmänhet tog de samhällsfrånvända i försvar och målade ut polisen som skurkar! Här har vi ett typexempel på Att Sverige är sista Sovjetstaten, Som Peter,Unto,och Inger hyllar!
Inlägg #27: Postat: 2008-06-29 12:37:00
ArHo
Inger, din längtan efter vetenskap är att få stöd för att utrota svenska folket, detta finns i dina undertoner när du slår mot den Nationella folkrörelsen! Jag har ägnat mig åt att läsa de nationellas budskap och kommit fram till den slutsatsen att de vill fortfarande vara "svenskar" som du Inger tycker är för Jävligt! för då är man Främlingsfientlig? Hur dum får du bli egentligen?
Inlägg #28: Postat: 2008-06-29 16:37:00
arga gubben
En vit afrikan är "vit" väl? Om han inte är vit, vad är han då? Båda är ju Afrikaner.
En Jude som inte tror på Judendomen vad är han? Får man ha en Finne på näsan? Lapp i byxbaken? Får man ha ägg i mössan?
Inlägg #29: Postat: 2008-06-29 16:54:00
Inger Olsson
28 Det är inte så att du ser livet i vitt o svart? Gult o rött? Och sen finns det inget mer? Förutom att du förstås är en arg o gammal gaggig gubbe.
Inlägg #30: Postat: 2008-06-29 17:45:00
Unto S
Inger Olsson. Ja visst! Enligt befintlig statistik så fanns 2,5 milj fångar i Gulaglägren samtidigt. Det är lika många fångar som i de hårda amerikanska fängelserna idag, oftast privatägda, och de flesta är svarta. Om jag nu frågar varför det är så, så anser jag att jag har rätt att ställa den frågan utan att bli stämplad som kommunist eller diktaturkramare. Jag får sällan svar på mina undringar. Oftast blir jag bemött med borgerligt/fascistiska förvrängningar om min person.
Inlägg #31: Postat: 2008-06-29 18:14:00
CMO
30/ Unto vilket är "värst" enligt din mening? Att sätta 10 svarta eller vita rånare eller knarklangare i fängelse eller att sätta 1 en politisk dissident i arbetsläger?
Inlägg #32: Postat: 2008-06-29 18:30:00
Unto S
>31 CMO. Värst är när man sätter politiska dissidenter i fängelse. Så det är helt klart! Men min undran, varför är det så många svarta i fängelserna i USA över hälften trots att den svarta befolkningen är bara ca 13 ? Det får mig att tänka på att det måste vara något fel i samhällssystemet typ Sovjet eller du kanske tänker som rasisterna KKK att svarta har gener som gör dom till knarkare, rånare och mördare.
Inlägg #33: Postat: 2008-06-29 18:35:00
CMO
32/ Bra fråga Unto det finns flera förklaringar. En viktig anledning till att det sitter så många i amerikanska fängelser är att straffen för narkotikabrott är väldigt hårda. En av drogerna som förekommer mycket bland svarta är rök-kokain crack och runt denna drog uppstod en anti-drog hysteri för ett antal år sedan vilket ledde till extremt hårda straff för narkotikabrott som rörde crack.
Inlägg #34: Postat: 2008-06-29 18:39:00
Inger Olsson
30 Unto S: Jag tror att ni män är lite för "glada" för att ta fram måttstocken. Vi kvinnor tänker inte i antal X. Förstår du? Så jag håller mig utanför diskussionen. Jag kan aldrig tänka mig att CMO skulle svara att det berodde "på gener". Beteenden är ju en kombination av arv o miljö.
Inlägg #35: Postat: 2008-06-29 18:39:00
Inger Olsson
forts/ Men i miljön kan ju de primära behoven, av många skäl, bli otillfredsställda o då blir nog de flesta människor desperata. I synnerhet om de har avkommor. Fast om allvarlig näringsbrist sätter in blir människan apatisk, likgiltig.
Inlägg #36: Postat: 2008-06-29 18:40:00
CMO
f/ I vissa fall är straffen 100 gånger hårdare för crack än för vanligt kokain. En annan viktig orsak är att en mycket stor andel av de svarta växer upp i fattigdom pga att fadern är frånvarande. Svarta fäder som inte tar sitt ansvar är ett stort problem som även många svarta organisationer uppmärksammat. Detta problem är relativt nytt och har uppstått de senaste 50 åren och har inget med "gener" att göra.
Inlägg #37: Postat: 2008-06-29 18:46:00
CMO
f/ Svarta som växer upp med båda föräldrarna löper ingen avsevärt förhöjd risk att hamna i fängelse eller i fattigdom. Dessutom har det uppstått en svart subkultur som tar avstånd från att agera "vit" dvs att studera hårt och göra traditionell karriär. Den "accepterade" karriärerna är i många fall, förutom sporten och musiken som endast någon promille lyckas med, "gangsterkarriären".
Inlägg #38: Postat: 2008-06-29 18:55:00
Unto S
>33 CMO. Det är säkert en av huvudorsakerna. Men det finns säkert många andra orsaker också. Som att fängelsekunder inte får rösta och sätta samhället i gungning som det var på 60-talet när svarta gjorde sin röst hörd. Nu knarkar dom och sitter sedan i fängelse. Dessutom är USA-administrationen väldig dålig på att stoppa narkotikaflödet. I Afghanistan ville dom ha demokrati, istället blev landet den största opium och heroin exportören. forts
Inlägg #39: Postat: 2008-06-29 18:55:00
Unto S
forts Kokainflödet från Sydamerika tycks inte heller avta … När Manuel Noriega fängslades så skrev man att nu upphör minskar narkotikahandeln. Tvärtom ökade det istället. Hade Shakespeare levt idag så hade han säkert skrivit ”Det är något ruttet med landet USA”.
Inlägg #40: Postat: 2008-06-29 18:59:00
Unto S
… det där med gener var bara i provokativ syfte. Jag vet att CMO inte är rasist.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...