Direktdemokrati hade kunnat stoppa FRA

Den här tråden diskuterar artikeln Direktdemokrati hade kunnat stoppa FRA.
Inlägg #1: Postat: 2008-07-02 21:46:00
Kent Katt
Snart representerar väl rikstoken Fredrik Reinfeldt bara sig själv i riksdagen.
Inlägg #2: Postat: 2008-07-02 21:51:00
Kent Katt
Som jag sagt förut så handlar det inte längre om man är röd eller blå. Det Alliansen står för är en salig röra av det som vänstern utmålat som högerskräckvälde och det som högern utmålat som vänsterskräckvälde. Alliansen kan dra åt helvete.
Inlägg #3: Postat: 2008-07-02 21:53:00
ArHo
Instämmer mede föregående talare!
Inlägg #4: Postat: 2008-07-02 21:55:00
ArHo
Men du Kent dem som redan är där skulle få ett ännus törre hevete!
Inlägg #5: Postat: 2008-07-02 21:58:00
ArHo
Ursäkta handstilen, Alltså de som bor i helvetetet skulle det bli synd om ! när hela allianspacket kom brinnande in detta heta paradis, av förtappade själar!
Inlägg #6: Postat: 2008-07-02 23:01:00
Uno Hansson
Något som vi framför allt behöver är en verklig konstitutionell demokrati med en oberoende författiningsdomstol! Lästips: Länk: tianmi.info
Inlägg #7: Postat: 2008-07-04 15:51:00
robwe
Hmm.. inte så många kommentarer. När man ifrågasätter grundvalarna för vår demokrati hade man kunna hoppats på lite mer ståhej. Antingen beror det på att det är sommar och sol, eller så är ämnet i sig är något abstrakt, och inte inbjuder så mycket till diskussion. Jag skulle gissa på en kombination av dessa.
Inlägg #8: Postat: 2008-07-04 18:43:00
Kent Katt
Folk kommer att sitta och försöka undvika ord som kan göra att de plötsligt blir avlyssnade. Gör man det så kan man plötsligt bli avlyssnad när man sitter och pratar om privata saker. Det säger sig självt att denna lag är en styggelse. Men vad vänta sig av en brakskit som Fredrik Reinfeldt? Och oresonlig är han dessutom. Om jag hade kommit till makten så hade en så pass korkad människa fått förmyndare.
Inlägg #9: Postat: 2008-07-05 04:47:00
Kent Katt
Vissa människor kommer givetvis även framgent att försvara FRA. Inte för att de tjänar på FRA. Men för att de är mindre bemedlade å huvudets vägnar. Till slut kommer dock även fler och fler av dessa att förstå vad detta med FRA verkligen innebär. Jag uppmanar nu den intelligente läsaren på Sourze att inte förakta dessa människor. Var i stället glad att du själv inte är en dumskalle.
Laddar...