Inlägg #1: Postat: 2008-06-27 22:28:00
|
Kent Katt |
Annars tycker jag det är läskigt hur Alliansen spelar ut pensionärer mot arbetslösa. Så där höll nasseregimen på på sitt lilla vis. Detta har jag skrivit om förut.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2008-06-27 23:37:00
|
Lars Nilsson |
1/ Kent Katts: "Jag hoppas att Måddan Maud Olofsson insjuknar i en plågsam sjukdom som till slut släcker hennes liv" är däremot inte "läskigt" utan visar väl med vilken förfinad humanism vänstern argumenterar?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2008-06-27 23:47:00
|
ArHo |
Lars, appropå humanism, detta kan inte vara sant, att Vänstern någonsin talar om ett humant samhälle och i så fall, vad skulle det handla om?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2008-06-28 00:01:00
|
Lars Nilsson |
3/ Kent Katt har givit ett exempel. För övrigt tycker jag KK skall skriva en mer utförlig artikel här på Sourze där han förklarar vilka andra politiker anser skall gå en plågsam död till mötes. Och då under sitt rätta namn. Men KK:s gapande kanske skulle avta då?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2008-06-28 00:04:00
|
Lars Nilsson |
KORRIGERING
|
|
Inlägg #6: Postat: 2008-06-28 00:04:00
|
Lars Nilsson |
3/ Kent Katt har givit ett exempel. För övrigt tycker jag KK skall skriva en mer utförlig artikel här på Sourze där han förklarar vilka andra politiker han anser skall gå en plågsam död till mötes. Och då under sitt rätta namn. Men KK:s gapande kanske skulle avta då?
|
|
Inlägg #7: Postat: 2008-06-28 00:20:00
|
Kent Katt |
Resonerar Vänstern sålunda? Det visste jag inte, men inte mig emot. Hårda ord kanske, men jag bara värnar om dem som far illa av Måddans agerande på den politiska arenan. I Nassetyskland hade jag önskat att Hitler somnade in för gott - men jag hade givetvis inte skyltat med det offentligt. Än så länge får vi i Sverige be någon gå och dö. Men hur länge till?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2008-06-28 00:29:00
|
ArHo |
Kent, självklart är hon en i högen av politiker som struntar i landets över 4000000 fattigpensionärer! När det Måddan som du kallar henne, får man avsmak för hela hennes framtoning att uppträda som primadonna med svinaktigt dyra kläder som hånar den fattige! Hon står för en del av landets vulgärpolitik den saken har hon bekräftat med sin hänsynslösa framtoning!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2008-06-28 00:33:00
|
ArHo |
8 När det gäller måddan skall det vara
|
|
Inlägg #10: Postat: 2008-06-28 00:36:00
|
ArHo |
Att Maud Olofsson är den sämsta partiledare Centern någonsin haft! Den tanten skulle varit kvar i bondgården med de andra fåren, tack, vare sin obildning.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2008-06-28 02:14:00
|
Kent Katt |
Mycket bra talat, ArHo!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2008-06-28 08:34:00
|
Janne B |
Jag känner Maud rätt väl och det ni skriver är ju bara en nidteckning. Läs om henne på Wikipedia så får ni en objektiv bild av en märklig karriär. Hon har svag utbildning men ändå varit en av cheferna på Länsstyrelsen i Umeå / Hushållningssällskapet etc. Var sakkunnig i de borgerliga regeringarna för ca 15 år sedan osv.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2008-06-28 08:58:00
|
ArHo |
Godmorgon Janne, Mauds framtoning retar sig många på, en parallel till Mona Sahlin! Att vara näringsminister och samtidigt inte se till de svaga i samhället, går jämsides med hennesw utbildning, hon är inget annat än en proletär som kommit upp sig, ett typexempel på karriärskvinna, av egoistiska mått mett.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2008-06-28 09:05:00
|
ArHo |
Janne hon ingår i den förnedrande alliansen som låtsades stå på arbetarnas sida, man kan undra om inte hela klabbet står på sin egen sida av maktbegär och att göra sig en personlig karriär! Det finns många Göran Persson i de borgliga leden! Och vad tycker företagarna hur det går? inget vidare, beroende på vad jag påstår! ett gäng karriärister styr vårt land!
|
|
Inlägg #15: Postat: 2008-06-28 09:16:00
|
ArHo |
Varför skulle våra pensionärer försöka komma in i riksdagen? Jo dessa generationer ifrån 65,75 år idag där många har en gedigen skolning av kunskap och den livserfarenhet av förståelse för folket vedemödor och framförallt de flesta hade inte chans att bli bortskämda! Tiderna på tretiooch fyrtio talet var en kamp för tillvaron, därför tror jag på pensionärer i riksdagen! Ingen av dem skulle ta uppdraget som riksdagsledamot som en personlig karriär var så säkra på detta!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2008-06-28 13:24:00
|
Kent Katt |
Det är ju just där skon klämmer, Janne. Att hon som karriärist och maktinnehavara orsakar lidande för människor. Väck med kärringaset.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2008-06-28 13:26:00
|
Kent Katt |
KORRIGERING AV TEXT FÖLJER.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2008-06-28 13:27:00
|
Kent Katt |
Det är ju just där skon klämmer, Janne. Att hon som karriärist och maktinnehavare orsakar lidande för människor. Väck med kärringaset.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2008-06-28 13:29:00
|
Kent Katt |
ArHo, ofta är det nog som så att de som kommit upp sig - se bara på USA - blir de mest inhumana när de befinner sig på toppen. Titta bara på Richard Nixon.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2008-06-28 13:35:00
|
Kent Katt |
Jag måste ge ArHo erkännandet att han i denna tråd skrivit något av det vettigaste jag läst på Sourze. Och jag antar att jag inte är den enda som i kretsen av personer man umgås med har exempel på personer som ångrar att de lade sin röst på Alliansen när densamma väl började våldföra sig på vårt rike. Förr i tiden kunde jag bli litet gramse för att det blev borgerlig valseger. Detta är något annat. Alliansen våldför sig på de svenske, och det är dags för mer än ett bondeuppror.
|
|